  • 1. Data: 2009-10-19 19:48:09
    Temat: czy to bedzie dobry wybor?
    Od: "sailling8" <s...@U...fm>

    Witam, prosze o Wasze opinie na temat n/w zestawu:

    Canon EF 70-200 mm f/4L USM
    +
    CANON 500D + Canon EF-S 18-55 mm f/3.5-5.6 IS

    z gory dzieki.

    M.

  • 2. Data: 2009-10-19 20:02:43
    Temat: Re: czy to bedzie dobry wybor?
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    sailling8 pisze:
    > Witam, prosze o Wasze opinie na temat n/w zestawu:
    >
    > Canon EF 70-200 mm f/4L USM
    > +
    > CANON 500D + Canon EF-S 18-55 mm f/3.5-5.6 IS
    >
    > z gory dzieki.

    Fatalny.
    Powinieneś brać Nikona. Nikon jest teraz na topie.

    Poważnie - do czego ci aparat i generalnie przejrzyj archiwum grupy.
    Chyba, że nie masz na to czasu/ochoty, to może ci ktoś odpowie.
    Z mojej strony, jeśli kupujesz obiektyw klasy "L", to nie wiem, skąd się
    tu zaplątał kitowy 18-55. Ktoś mówił, niedawno, że dużo lepszy będzie
    17-55 IS Canona (jesli dobrze zapamiętałem oznacznie) lub Tamron
    17-50/2.8. Bardziej będą pasowały do tej eLki 70-200/4 USM.
    P.S.
    A czy ta 70-200 nie jest przypadkiem IS USM?

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Minister Zdrowia przypomina: zjedzenie cyjanku potasu w młodości
    zmniejsza ryzyko chorób serca w podeszłym wieku.

  • 3. Data: 2009-10-19 22:10:47
    Od: "sailling8" <s...@U...fm>

> [...]
    > 17-50/2.8. Bardziej będą pasowały do tej eLki 70-200/4 USM.
    > P.S.
    > A czy ta 70-200 nie jest przypadkiem IS USM?

    Niestety jestem ograniczony finansowo. Owszem pytam nawet w osobnym watku na
    temat drugiego obiektywu do L'ki, jednak cena jest zbyt wysoka. Co do Lki
    chodzi o 70-200/4 bez IS, bo IS podchodzi po 4500 zl, z 2 tysiace mniej
    mozna miec bez IS. Pytanie mam czy ten obiektyw bez IS bedzie dobrym
    rozwiazaniem?

    m.

  • 4. Data: 2009-10-19 23:52:41
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "sailling8" napisał

> [...]
    > Lki chodzi o 70-200/4 bez IS, bo IS podchodzi po 4500 zl, z 2 tysiace
    > mniej mozna miec bez IS. Pytanie mam czy ten obiektyw bez IS bedzie dobrym

    Jeśli ta ogniskowa jest Ci potrzebna, a światło nie przeraża to właściwie
    nie ma alternatywy.
    Ja się kiedyś biłem z tym samym problemem i wybrałem Tokinę 50-135 2,8.
    Skusiło mnie światło i nieco niższa cena. Żałowałem jak cholera. 70-200
    nawet na swojej pełnej dziurze było lepsze niż Tokina przymknięta do 4.
    70-200 z cyfrą z reguły wypada bdb i warto go mieć, nawet w najtańszej
    wersji jest i tak lepszy niż cokolwiek w tych okolicach ogniskowych.
    No i ma USM.

    Bierz - żałować nie będziesz.

    adam

  • 5. Data: 2009-10-20 05:35:22
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 19 Okt., 21:48, "sailling8" <s...@U...fm> wrote:
> [...]
    >
    > Canon EF 70-200 mm f/4L USM
    > +
    > CANON 500D + Canon EF-S 18-55 mm f/3.5-5.6 IS

    w zyciu nie kupie wiecej trzycyfrowego canona.
    to byly wyrzucone pieniadze i strata czasu zeby wylamywac drzwi ,
    ktore w innych modelach sa otwarte.
    70-200 jest b dobry reszta taka sobie.

    wolalbym zrezygnowac z tego 70 200 i doozyc do dwucyfrowego np c 40 d
    lub lepiej c50 d i kupic lepszy zoom uniwersalny.
    z obiektywem o sile swiatla 5,6 w naszych warunkach geograficznych w
    okresie jesienno zimowym ne powalczysz.

    jesi zamierzasz troche intensywniej fotografowac to sugerowalbym
    wszystko tylko nie trzycyfrowca
    np c50d +tamron 17-50 , za jakis czas dozbierasz kasy to kupisz tele
    - w sumie to zakup na kilka lat.

    jesli tylko okazjonalnie i na jpeg to wszystko jedno co kupisz

    a moze nikon d90 ?- dobry cenowo i funkcjonuje jak trzeba

  • 6. Data: 2009-10-20 05:53:09
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > Pytanie mam czy ten obiektyw bez IS bedzie dobrym
    > rozwiazaniem?

    Jest swietny!
    IMO same zalety...

    Pozdr.

  • 7. Data: 2009-10-20 07:20:39
    Od: "kurdybanek" <k...@a...pl>

    > Witam, prosze o Wasze opinie na temat n/w zestawu:
    >
    > Canon EF 70-200 mm f/4L USM
    > +
    > CANON 500D + Canon EF-S 18-55 mm f/3.5-5.6 IS
    >
    > z gory dzieki.

    Bardzo fajny zestaw.

  • 8. Data: 2009-10-20 10:53:33
    Od: aaaammmm <a...@p...onet.pl>

    > 70-200 z cyfrą z reguły wypada bdb i warto go mieć, nawet w najtańszej
    > wersji jest i tak lepszy niż cokolwiek w tych okolicach ogniskowych.
    > No i ma USM.

    A może 70-300 1:4-5,6 ze stabilizacją? Co prawda to nie L-ka, ale za to
    ma stabilizację.

    Andrzej

  • 9. Data: 2009-10-20 10:54:49
    Od: NomaD_FH <n...@g...com>

    On 20 Paź, 09:20, "kurdybanek" <k...@a...pl> wrote:

    > Bardzo fajny zestaw.

    Jeśli chodzi o tego kita - całkiem niezły.
    Mam - używam obecnie częściej niż Tamrona 28-75 2.8
    z dwóch powodów:
    1. Tamron często dla mnie jest jest za wąski,
    2. Tu było dla mnie zaskoczenie - z 400-tką Tamron gorzej łapie
    ostrość w złych warunkach i zbyt często nie trafia (bardzo częsty
    front focus) - i to również przy podpiętej 580 EX II i włączonym
    wspomaganiu. Może trafiłem na zły egzemplarz Tamrona (ale przejawia
    się to tylko z tą 400-tką. Z 350 nie było tak źle, a z analogową 5-tką
    z którą go używałem przez lata - trafiał w 95% - no ale to obiektyw
    przewidziany pod pełną klatkę). Za to mile zaskoczony byłem jakością
    nowszego kita, który kupiłem "na przeczekanie". Jeśli potrzebujesz coś
    budżetowego - bierz spokojnie (o ile nie przeszkadza ci duża
    plastikowość) :D

    Co do 70-200 - bardzo dobry wybór.

    Grzesiek "Nomad"

  • 10. Data: 2009-10-20 11:30:57
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "aaaammmm" napisał

    > A może 70-300 1:4-5,6 ze stabilizacją? Co prawda to nie L-ka, ale za to ma
    > stabilizację.

    To dość przyzwoite szkło ale jeśli ktoś ma pieniądze na 70-200/4 to nie
    powinien się nad 70-300 zastanawiać.
    Ja to doświadczyłem na swojej skórze - eLki dają to coś, czego tańszym
    konstrukcjom po prostu brak. Jak powiem, że plastykę to mnie tu zaraz
    zjedzą - "że co dają ?" ; )

    adam