    From: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: czy starsi ludzie powinni mieć prawo jazdy
    Date: Fri, 16 Mar 2012 16:30:16 +0000 (UTC)

    bagno <b...@o...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    > wiadomości news:jjvann$1a9$1@inews.gazeta.pl...

    > Nie bierz tego do siebie. Ten temat miał być jedynie nawiązaniem do tego
    > typu dyskusji
    > które się tutaj już nieraz pojawiały. Zgadzam się, że znaczna większość
    > (żeby nie
    > powiedzieć praktycznie całość) wariatów na drodze to osoby raczej młodsze
    > niż starsze. Ale w tym przypadku nie chodziło o idiotów bez wyobraźni tylko
    > o osoby
    > które ze względów zdrowotnych już nie są w stanie prowadzić samochodu. I od
> [...]
    Dla mnie z wyjątkiem schorzeń uniemożliwiających posiadanie PJ, czyli
    niewidomi. Tylko alkoholizm jest czynnikiem wykluczającym posiadanie PJ. Całą
    reszta schorzeń jeśli jest się pod opieką lekarza i do tego czynnie leczonych
    nie ma wpływu na kierowanie pojazdami. Komuś się robią kamienie na nerkach, ja
    tak mam, to dlatego należało by mi zabrać PJ? Czy próchnica zębów może mieć
    wpływ na możliwość kierowania. W pewnym zakresie ma. Jak zajebiście zaboli
    znienacka ząb to ograniczy możliwość kierowania. To takim z próchnicą odbierać
    PJ czy nie odbierać. Wygrana będzie w takiej sytuacja tych co mają przyzębicę.
    Przy niej zęby nie bolą tylko wypadają. Wprowadzony system punktowy w bardzo
    ładny sposób eliminuje starszych. Nie stanowią\oni zagrożenia, są tylko
    powolniejsi. Ze statystyk wynika że stanowią margines na granicy błędu
    powodujących groźne wypadki. Za to lepsi są w szeroko rozumianych szkodach
    parkingowych. Nałapią punktów za takie drobne zdarzenia i potem z przyczyn
    oczywistych nie zdadzą egzaminu. Receptą na wyimaginowane problemy ze
    starszymi ludźmi za kierownicą będzie ucywilizowanie ruchu w Polsce. Na razie
    jest dzicz. Przyhamowanie młodych i gniewnych spowoduje że ktoś jadący 40 w
    mieście nie będzie nikomu utrudniał jazdy.