  • 31. Data: 2009-07-26 22:26:50
    Temat: Re: czy da sie...?
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    MZ pisze:

    > iso 800
    > czas: 1/4000
    > przysłona 2.8

    A po co ci iso 800 w takich warunkach??? Toć aparat już nie może skrócić
    czasu, to nie dziwota, że nawet najsłabszy, ale wymuszony błysk lampy
    prześwietla scenę. Zejdź z 800 na 100 iso to być może błysk nie będzie
    zbyt mocny. Jak nadal będzie, to najprostszym rozwiązaniem jest
    przymknięcie przysłony do f/4 lub więcej. Jeśli przysłona 2.8 jest
    priorytetem, to pozostają filtry szare na lampę lub na obiektyw.
    Osobiście wybrałbym filtr szary na lampę, ale to temat na inną dyskusję.

    > zwykle robie zdjęcia z lampą używając trybu AUTO tak żeby lampa komunikowała
    > się automatycznie z body i określała siłę błysku bez mojej ingerencji, ale
    > używając
    > parametrów jakie podałem powyżej użyłem trybu M (Manual). Lampa była w
    > trybie
    > TTL. Użyłem do tego obiektywu Canon L 70-200 f/2.8.

    Nie ma znaczenia, jakiego trybu użyłeś, przy takich parametrach jakie
    podałeś, nawet najsłabszy błysk spowoduje prześwietlenie sceny z 2-3 metrów.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 32. Data: 2009-07-26 22:30:01
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    MZ pisze:

    > iso 800
    > czas: 1/4000
    > przysłona 2.8

    No i do czego ci lampa w takich warunkach? Szumy nie pasują? Masz
    mnóstwo światła - zmniejsz iso do minimalnego.
    Podejrzewam też inny problem - lampa nie jest w trybie synchronizacji z
    krótkimi czasami, więc aparat pewnie sam, mimo trybu M zwiększa czas na
    najkrótszy czas synchronizacji (z reguły od 1/180 do 1/250s). Zwróć na
    to uwagę po włączeniu lampy.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 33. Data: 2009-07-27 07:32:02
    Od: "MZ" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MZ" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > trybie
    > TTL. Użyłem do tego obiektywu Canon L 70-200 f/2.8.

    pomylilem sie, chodzilo mi o takie parametry z lampą:
    iso: 100
    czas: 1/4000
    przyslona: 2.8

    sorki za zamieszanie;/

  • 34. Data: 2009-07-27 08:55:51
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    MZ pisze:

    > pomylilem sie, chodzilo mi o takie parametry z lampą:
    > iso: 100
    > czas: 1/4000
    > przyslona: 2.8
    >
    > sorki za zamieszanie;/

    Nie rób zamieszania i wycinaj niepotrzebne cytaty. A co do parametrów -
    jest bardzo jasno, po co ci lampa? Do doświetlenia cieni? A po co ci
    taka mała GO? Sztuka fotografii to także sztuka wybrania odpowiedniej
    pory dnia, odpowiedniego światła do zrobienia takiego zdjęcia na jakim
    fotografowi zależy. Jest jasno, potrzebujesz doświetlić cienie, które są
    blisko, a tło bardzo jasne - zwiększ przysłonę, skoro nie da się
    zmniejszyć iso. Czy muszą być koniecznie takie parametry, skoro
    ewidentnie prześwietla? Masz cyfrówkę, nie mogłeś sprawdzić, jakby
    wyszło przy parametrach:
    iso:100
    czas: 1/4000
    przysłona: 8
    ???

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 35. Data: 2009-07-27 09:01:44
    Od: John Smith <u...@e...net>

    JA napisał(a):

    > Będę nieprzyjemny.
    > I to jest dowód na to jak to na cyfrze łatwo się uczyć.
    >
    > Kup se może jakąś książkę.

    To by jeszcze trzeba było ją przeczytać.
    Na razie to chyba nawet instrukcja obsługi jeszcze nie odpakowana :-)

    --
    Mirek

  • 36. Data: 2009-07-27 13:59:03
    Od: "Radosny" <radosny@usun_to.top67.pl>

> [...]
    > zmniejszyć iso. Czy muszą być koniecznie takie parametry, skoro ewidentnie
    > prześwietla? Masz cyfrówkę, nie mogłeś sprawdzić, jakby wyszło przy

    Zupełnie nie chce mi się wierzyć w to prześwietlenie. Albo ta lampa to jakiś
    ruski złom, co wali pełną mocą. Ale skoro wychodzą mu zdjęcia na czasie
    1/4000 to musi byc systemowa. A w niej jest regulacja mocy. Moja SB900 przy
    świeceniu na wprost przy mocy 1/128, ISO 100, przysłonie 2,8 i dyfuzorze
    szerokokątnym dosięga zaledwie do 35cm. A mogę jeszcze założyć dyfuzor
    mleczny, obrócić itp.

    Bajki ktoś opowiada.

    --
    Radosny

  • 37. Data: 2009-07-27 14:02:58
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Radosny napisał(a):

> [...]
    > świeceniu na wprost przy mocy 1/128, ISO 100, przysłonie 2,8 i dyfuzorze
    > szerokokątnym dosięga zaledwie do 35cm. A mogę jeszcze założyć dyfuzor

    Hmm, czas 1/4000 i lampa błyskowa to musi być z migawką centralną, bo
    szczelinowa czy lamelkowa to raczej się nie zsynchronizuje z takim czasem.
    Swoją? drogą mało lamp ma 1/128, zwykle jest 1/16 czy 1/32.

    wer

  • 38. Data: 2009-07-27 15:51:18
    Od: "awygo" <a...@g...pl>

    Użytkownik <b...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Hmm, czas 1/4000 i lampa błyskowa to musi być z migawką centralną, bo
    > szczelinowa czy lamelkowa to raczej się nie zsynchronizuje z takim czasem.
    > Swoją. drogą mało lamp ma 1/128, zwykle jest 1/16 czy 1/32.

    Masz rację, ale już w XX wieku producentom udało się to obejść. A XI już
    nadszedł. Obudź się!

  • 39. Data: 2009-07-27 16:48:33
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-07-27 17:51:18 +0200, "awygo" <a...@g...pl> said:

    > Masz rację, ale już w XX wieku producentom udało się to obejść. A XI już
    > nadszedł. Obudź się!

    W XI wieku to Arabowie kamerę obscurę używali. ;)
    Poza tym synchronizacja ze wszystkimi czasami wiąże się ze spadkiem
    mocy przy czasach krótszych niż natywnie synchroniczny. A w przypadku
    migawek elektronicznych spadek mocy także występuje po skróceniu czasu
    więcej niż maksymalny czas błysku.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 40. Data: 2009-07-27 17:29:41
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    JA pisze:

    > Będę nieprzyjemny.
    > I to jest dowód na to jak to na cyfrze łatwo się uczyć.

    uważasz że na analogu problem by nie występował ;).

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.