  • Data: 2009-10-21 19:48:05
    Temat: Re: "coś" rozruchowe, raz jeszcze
    Od: "marko1a" <m...@l...de> szukaj wiadomości tego autora

    news:98jud5t1ul7qis0a9ghq57vs1kpl0ll2s3@4ax.com...

    > No ale dwa miedziane druty polaczone taka mala kuleczka .. w kolorze
    > miedzi a nie cyny.
    Nie. Raczej cyny szare to to było ciemnoszare ale dziwnie bardzo twarde.

    > Puste staly ? Bo jesli plyn w srodku, to moze tylko...

    Rekord jaki pokazał mi sterownik to -35stopni.
    Na szczęście widząc że zbliżają się niezłe minusy wymieniłem glikol 39% na
    49%. Tak niska temp była akurat tej zimy w styczniu jakoś, poprzednie były
    cieplejsze, temperatura na wyjściu kolektora z glikolem w rurach zmierzona
    przez sterownik Sorel TDC3 czujnikami PT1000.
    Kolektory nie na dachu lecz w ogrodzie.

    > Piszesz ze profesjonalne i nie podlegaja :-)
    > Ale .. skoro Sn97Cu3 takie dobre, to po co te wylaczenia ? :-)

    No widzisz w dyrektywie nigdzie nie piszą że problemem jest zmiana
    alotropowa cyny lecz zmiana technologii. Wyższe temperatury to także spory
    problem dla elementów elektronicznych a więc dostawców i technologii.

    Marek