  • Data: 2009-10-22 11:05:34
    Temat: Re: "coś" rozruchowe, raz jeszcze
    Od: "marko1a" <m...@l...de> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@C...pl> napisał w
    wiadomości news:4ae01222$1@news.home.net.pl...

    > Widziałem kiedyś notę aplikacyjną Analog Device na temat trwałości montażu
    > ich elementów. Badali 4 kombinacje (element ROHS/nie ROHS i montaż
    > ROHS/nie ROHS). Według ich badań komplet element ołowiowy montowany
    > ołowiowo miał 2 razy większy MTBF od każdej innej kombinacji.

    Bo to jest tak. Gdyby to Analog Devices był zainteresowany wprowadzeniem
    ROHS to wyniki badań byłyby zapewne w druga stronę :)
    Analog Devices jak również wielu producentów z przyczyn zrozumiałych
    woleliby nie słyszeć o jakimś tam ROHS. Po co ponosić ogromne koszty na
    zmianę technologii i badania skutków. Przecież skutki zastosowania ołowiu
    poznawane są od zarania elektroniki a tu nagle trzeba się przesiąść na coś
    nowego i poznawać efekty w kilka tygodni bo któż pozwoli sobie na
    wstrzymanie produkcji?

    Marek