eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodychcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi? › Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
  • X-Received: by 10.49.62.97 with SMTP id x1mr12906qer.10.1378890991618; Wed, 11 Sep
    2013 02:16:31 -0700 (PDT)
    X-Received: by 10.49.62.97 with SMTP id x1mr12906qer.10.1378890991618; Wed, 11 Sep
    2013 02:16:31 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!b4no10991699pbq.1!news-out.g
    oogle.com!z6ni37714pbu.0!nntp.google.com!y3no16330811pbx.0!postnews.google.com!
    glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Wed, 11 Sep 2013 02:16:31 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <l0pac0$b7u$7@dont-email.me>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=31.175.219.227;
    posting-account=8M0CvAkAAAB7M_iEIKzZJBrD5I452jG9
    NNTP-Posting-Host: 31.175.219.227
    References: <l0nttp$pdd$1@news.icpnet.pl> <i...@4...net>
    <l0o0ts$tbd$1@news.icpnet.pl> <l0o282$v0n$1@news.icpnet.pl>
    <l0o3tm$3q0$4@dont-email.me> <l0o4cj$1ve$1@news.icpnet.pl>
    <l0p0qt$536$1@news.task.gda.pl> <l0p9md$hde$1@news.icpnet.pl>
    <l0pac0$b7u$7@dont-email.me>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <6...@g...com>
    Subject: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
    From: k...@g...com
    Injection-Date: Wed, 11 Sep 2013 09:16:31 +0000
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2504010
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu środa, 11 września 2013 10:41:37 UTC+2 użytkownik masti napisał:
    > Dnia pięknego Wed, 11 Sep 2013 10:30:09 +0200 osobnik zwany Refleksyjny
    >
    > napisał:
    >
    >
    >
    > > W dniu 2013-09-11 07:58, Marcin N pisze:
    >
    > >> W dniu 2013-09-10 23:53, Refleksyjny pisze:
    >
    > >>
    >
    > >>> A ile spalin wydzielają palniki twojej kuchenki gazowej gdy gotujesz
    >
    > >>> rosół? Na pewno na tyle mało, że możesz gotować bezpiecznie nawet przy
    >
    > >>> zamkniętym oknie. W silniku parowym też gotuje się podobnym palnikiem
    >
    > >>> wodę.
    >
    > >>
    >
    > >> Ile energii daje palnik kuchenki? Ile potrzebujesz do samochodu?
    >
    > >
    >
    > > Mniej niż w silniku spalinowym, bo woda ma wrzeć. Temperatura silnika
    >
    > > parowego jest dużo niższa niż spalinowego. Energi mniej potrzeba do
    >
    > > uzyskania tego samego efektu.
    >
    > >
    >
    > >
    >
    > >> Jaka jest sprawność silnika parowego w porównaniu do spalinowego? 2x
    >
    > >> mniejsza?
    >
    > >
    >
    > > Nie. Minimalnie mniejsza. Ale moc w silniku to nie wszystko. Liczy się
    >
    > > wspaniały moment obrotowy uzyskiwany od razu! Poza tym silnik parowy
    >
    > > oferuje więcej mocy z pojemności sześciennej cylindrów niż silnik
    >
    > > spalinowy! Poczytaj o nowoczesnych silnikach parowych. BMW kilka lat
    >
    > > temu skonstruowało silnik parowy o sprawności bodajże 24%.
    >
    >
    >
    > czyli niewiele więcej niż połówa sprawności silnika tłokowego
    >
    >
    >
    > Emisja spalin
    >
    > > jest mniejsza od silników spalinowych, moment obrotowy bardzo duży już
    >
    > > przy najmniejszych obrotach silnika, cichsza praca. Minusem jest
    >
    > > konieczność odczekania kilku minut tuż po starcie palnika, aby uzyskać
    >
    > > ciśnienie pary. Za to potem można podtrzymywać na postojach ciśnienie
    >
    > > oszczędnym palnikiem postojowym.
    >
    >
    >
    > czyli dodatkowo zwiększasz koszty i emisje spalin
    >
    >
    >
    > nie ma znaczenia jaki masz silnik. Do poruszania pojazdu potrzebujesz
    >
    > energii. Jedynym jej źródłem jest palnik. Dostarczyć musisz tyle samo.
    >
    >
    >
    >
    >
    > --
    >
    > Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
    >
    > mst <at> gazeta <.> pl
    >
    > "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    >
    > -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

    Chyba Cie pojebało skoro uważasz że silnik spalinowy do samochodu osobowego ma
    sprawność pod 50%. Trzydzieści kilka procent sprawności daję się wyciągnąć z diesla w
    warunkach laboratoryjnych. W czasach Tomka Sowyera po Missisipi pływały parowce z
    silnikami parowymi o potrójnym rozprężeniu. Ponad 50% sprawności mają takie silniki.
    Z tym ze do samochodu osobowego się nie nadają. Silnik spalinowy w ruchu miejskim ma
    sprawność jednocyfrową. Głupotą jest licytowanie się który silnik ma większą
    sprawność skoro cały samochód połowę czasu pracy stoi w korkach.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: