eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodychcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
  • Data: 2013-09-11 11:16:31
    Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
    Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu środa, 11 września 2013 10:41:37 UTC+2 użytkownik masti napisał:
    > Dnia pięknego Wed, 11 Sep 2013 10:30:09 +0200 osobnik zwany Refleksyjny
    >
    > napisał:
    >
    >
    >
    > > W dniu 2013-09-11 07:58, Marcin N pisze:
    >
    > >> W dniu 2013-09-10 23:53, Refleksyjny pisze:
    >
    > >>
    >
    > >>> A ile spalin wydzielają palniki twojej kuchenki gazowej gdy gotujesz
    >
    > >>> rosół? Na pewno na tyle mało, że możesz gotować bezpiecznie nawet przy
    >
    > >>> zamkniętym oknie. W silniku parowym też gotuje się podobnym palnikiem
    >
    > >>> wodę.
    >
    > >>
    >
    > >> Ile energii daje palnik kuchenki? Ile potrzebujesz do samochodu?
    >
    > >
    >
    > > Mniej niż w silniku spalinowym, bo woda ma wrzeć. Temperatura silnika
    >
    > > parowego jest dużo niższa niż spalinowego. Energi mniej potrzeba do
    >
    > > uzyskania tego samego efektu.
    >
    > >
    >
    > >
    >
    > >> Jaka jest sprawność silnika parowego w porównaniu do spalinowego? 2x
    >
    > >> mniejsza?
    >
    > >
    >
    > > Nie. Minimalnie mniejsza. Ale moc w silniku to nie wszystko. Liczy się
    >
    > > wspaniały moment obrotowy uzyskiwany od razu! Poza tym silnik parowy
    >
    > > oferuje więcej mocy z pojemności sześciennej cylindrów niż silnik
    >
    > > spalinowy! Poczytaj o nowoczesnych silnikach parowych. BMW kilka lat
    >
    > > temu skonstruowało silnik parowy o sprawności bodajże 24%.
    >
    >
    >
    > czyli niewiele więcej niż połówa sprawności silnika tłokowego
    >
    >
    >
    > Emisja spalin
    >
    > > jest mniejsza od silników spalinowych, moment obrotowy bardzo duży już
    >
    > > przy najmniejszych obrotach silnika, cichsza praca. Minusem jest
    >
    > > konieczność odczekania kilku minut tuż po starcie palnika, aby uzyskać
    >
    > > ciśnienie pary. Za to potem można podtrzymywać na postojach ciśnienie
    >
    > > oszczędnym palnikiem postojowym.
    >
    >
    >
    > czyli dodatkowo zwiększasz koszty i emisje spalin
    >
    >
    >
    > nie ma znaczenia jaki masz silnik. Do poruszania pojazdu potrzebujesz
    >
    > energii. Jedynym jej źródłem jest palnik. Dostarczyć musisz tyle samo.
    >
    >
    >
    >
    >
    > --
    >
    > Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
    >
    > mst <at> gazeta <.> pl
    >
    > "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    >
    > -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

    Chyba Cie pojebało skoro uważasz że silnik spalinowy do samochodu osobowego ma
    sprawność pod 50%. Trzydzieści kilka procent sprawności daję się wyciągnąć z diesla w
    warunkach laboratoryjnych. W czasach Tomka Sowyera po Missisipi pływały parowce z
    silnikami parowymi o potrójnym rozprężeniu. Ponad 50% sprawności mają takie silniki.
    Z tym ze do samochodu osobowego się nie nadają. Silnik spalinowy w ruchu miejskim ma
    sprawność jednocyfrową. Głupotą jest licytowanie się który silnik ma większą
    sprawność skoro cały samochód połowę czasu pracy stoi w korkach.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: