  • Data: 2013-09-11 11:38:35
    Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 2013-09-11 10:30, Użytkownik Refleksyjny napisał:

    > No właśnie mylisz się. Silniki parowe nowoczesne są mniej toksyczne i
    > spalin jest mniej. Poza tym można wprowadzić w silniku parowym dodatkową
    > filtrację tych spalin, bo na razie mówimy o bezpośrednim odprowadzaniu
    > spalin z palnika do atmosfery :)

    Żebyś sie zdziwił jak dokonasz pomiaru na prawdziwym silniku.
    Przepisy oficjalnie obowiązujące są tak bzdurne i restrykcyjne
    że poważne duże firmy oszukują przeprowadzając badania.

    > Na 100% silnik parowy nowoczesny jest bardziej ekologiczny, bo paliwem w
    > palniku ogrzewającym kocioł nie jest jak w parowych lokomotywach
    > kolejowych węgiel, drewno czy koks, a jest to jakieś płynne tanie
    > paliwo, albo jakiś gaz, w sumie cokolwiek - może to być skażony alkohol
    > jakikolwiek itp.

    Znajmy inżynier po obejrzeniu kilku popularnych na zachodzie zabawek
    dla dzieci wpadł na ten sam pomysł. Zaprojektował wyliczył i wyszło
    mu że pojazd załadowany/zatankowany do przejechania 400km będzie
    ważyć trzy tony a drogę przejedzie bez zatrzymywania się na uzupełnianie
    paliwa w dziesięć godzin.

    W naszym kraju nawet samochód elektryczny nie będzie tak naprawdę
    ekologiczny bo prąd produkujemy spalając węgiel. Kup sobie dwu litrową
    benzynę, jak za drogo pali to zagazuj i nie stwarzaj sobie
    niepotrzebnych problemów.