    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: booster / akku rozruchowy
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Tue, 5 Jan 2016 22:08:07 +0100

    Dnia Tue, 5 Jan 2016 20:12:47 +0100, zhbick napisał(a):

    > Używa/używał ktoś przenośnego urządzenia do odpalania auta? Na portalu
    > aukcyjnym są takie boostery w cenie od 125 zł, specyfikacja na moje oko
    > raczej zabawkowa (siedzi w tym akku 12-14 Ah) - ciekawi mnie, czy takie coś
    > zadziała wtedy, gdy z powodu niskiej temperatury akumulatora w samochodzie
    > wystarczy na pół obrotu wałem...

    1Ah przy 12V wystarczy na około 36s kręcenia rozrusznikiem.
    Pod warunkiem że ma odpowiednią wydajność prądową (100A).

    Takie boostery mogą działać dwojako - albo jako coś co nie daje dużego
    prądu, ale za to podłączone do akumulatora na kilka minut podładując go,
    albo coś co potrafi dać duży prąd, ale krótko (mają duże kondensatory).

    Tanie pewnie będą działać pierwszym sposobem.
    Kiedyś odpaliłem samochód z 14.4V akumulatora wkrętarki akumulatorowej -
    dałem chwilę żeby się podładował samochodowy, potem mając nadal podłączone
    oba silnik się uruchomił.