  • Data: 2016-01-06 00:36:02
    Temat: Re: booster / akku rozruchowy
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Hello Tomasz,

    > 1Ah przy 12V wystarczy na około 36s kręcenia rozrusznikiem.
    > Pod warunkiem że ma odpowiednią wydajność prądową (100A).
    > Takie boostery mogą działać dwojako - albo jako coś co nie daje dużego
    > prądu, ale za to podłączone do akumulatora na kilka minut podładując go,
    > albo coś co potrafi dać duży prąd, ale krótko (mają duże kondensatory).

    Jakie kondensatory? 1F przy 12V to ledwie 72J i to licząc do pełnego
    rozładowania, akumulator 7Ah to grube tysiące dżuli bez rozładowania
    do zera.

    > Tanie pewnie będą działać pierwszym sposobem. Kiedyś odpaliłem
    > samochód z 14.4V akumulatora wkrętarki akumulatorowej - dałem chwilę
    > żeby się podładował samochodowy, potem mając nadal podłączone oba
    > silnik się uruchomił.

    A ja mając zajechaną Centrę łączyłem akumulator żelowy 7Ah przewodami
    1.5mm^2 i nie czekając dłużej niż kilkanaście sekund odpalałem Lanosa.

    --
    Best regards,
    RoMan