  • Data: 2011-07-03 15:25:13
    Temat: Re: auto zamiast ztm
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-07-03 14:56, pwz pisze:
    > W dniu 2011-07-03 14:02, Artur Maśląg pisze:
    > (...)
    > (...)
    >
    > Jest to fałszywe założenie.

    Przykro mi, ale to nie jest założenie, a fakt.

    > Do pracy mam 10 km (prawie co do metra).
    > Czyli dziennie 20 km. Dojeżdżam do pracy 2x w tygodniu. Czyli tygodniowo
    (cut pokrętne wyliczenia)
    > jesiennym/wiosennym. Innego rodzaju dyskomforty pomijam. Liczę tylko
    > kasę.

    Widzisz, teraz się okazuje, że nie służy on do dojazdów do pracy, tylko
    głównie do wożenia dzieci, bo tak wygodniej. Do pracy dojeżdżasz 8x
    w miesiącu. To można opędzić biletami jednorazowymi, krótkookresowymi.

    > Pomijam koszty stałe posiadania samochodu, bo tak czy owak go po
    > prostu mam, choćby do wyjazdów na wakacje.

    No i mamy kolejną nieścisłość:
    <cite>
    Przy czym użytkowanie obejmuje dojazd do i z pracy, co zabiera średnio
    _tygodniowo_ max. jakieś 50-60 km.
    (Do wyjazdów wakacyjnych i dalszych podróży jest 1., duże auto, więc
    moja "hulajnoga" będzie jeździła rocznie bardzo niewiele.)
    </cite>
    Czyli całe koszty posiadania tego pojazdy musisz doliczyć do tej
    benzyny. Oczywiście + sam koszt nabycia tego czegoś.
    Życzę szczęścia w dalszym udowadnianiu, że jest taniej.
    (...)
    > 195 zł. A nawet 40 litrów za 200 zł. Tak, auto jest droższe. O 15-20 zł
    > miesięcznie.

    Dolicz sobie koszty eksploatacji, ubezpieczenia itd. Nie doliczasz,
    ponieważ to koszt "komfortu"? Skoro tak, to nie ma o czy deliberować.

    > I dlatego właśnie szukam jeździdła palącego mniej, aby z satysfakcją i
    > pełniejszym portfelem przyglądać się zmokniętym rowerzystom/rolkarzom
    > oraz stłoczonym jak sardynki w puszce ZTM-owiczom...

    To może bądź uczciwy i napisz, że szukasz jak najtańszego samochodu,
    ponieważ chcesz wygody, a nie opowiadaj głodnych kawałków, że to
    z powodu podwyżek cen KM.