  • Data: 2011-07-03 15:54:15
    Temat: Re: auto zamiast ztm
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 03 Jul 2011 14:02:38 +0200, Artur Maśląg wrote:
    >Koszt paliwa? 12 paliwa litrów na miesiąc? W korkach nie stoisz?
    >Nie wierzę, że tyle paliwa Ci wystarcza na codzienną jazdę do pracy.

    No tak by wychodzilo - 3km, a po miescie auto pali ~10/100 - nie jest
    oszczedne. Oczywiscie jezdzi sie wiecej i roznie.

    >No cóż, coś mi się wydaje, że mowa była o regularnych jazdach do pracy,
    >a nie trybie szarpanym.

    No ba, regularnych, ale tak ta regularnosc w praktyce wyglada :-)

    >W Twojej sytuacji lepiej by się sprawowały
    >bilety jednorazowe, krótkookresowe.

    no ba - 3km to 1.50 w paliwie, a za bilet jednorazowy chca 2.40 :-)

    >Niby dlaczego? Ja tam nie zauważyłem, by dłuższe przestoje jakoś
    >bardzie zabijały akumulator.

    Codzienne ladowanie bardziej mu sluzy niz tygodniowe przestoje :-)

    >Napisałeś dużo, ale nijak z tego nie wynika, że samochód może być
    >bardziej opłacalny od KM, a o tym była w sumie dyskusja.

    Powiedzmy ze dyskusja powinna byc o tym czy oplaca sie kupic drugi
    samochod zamiast KM. Sie nie oplaca, bo samochod tez kosztuje.
    Ale jak juz zeszlismy na jeden samochod ktory i tak mamy ..

    >Ja rozumiem, że samochodem może być zwyczajnie wygodniej (choć to
    >też bywa dyskusyjne), ale KM będzie zawsze tańsza niż samochód,
    >biorąc pod uwagę założenia przedstawione wcześniej.

    No widzisz, u mnie zalozenia nieco inne.

    >Do pracy mam 11 kilometrów,
    >mieszkam tuż pod granicami W-wy, pracuję w W-wie (Ursynów).
    >Czasem jeżdżę/jeździłem z chłopakami (podstawówka, gimnazjum,
    >liceum) - w zależności od konfiguracji rano podrzucałem do
    >szkoły, wracali sami KM.

    No ale czemu oni wola podjechac ze starym zgredem samochodem a nie z
    mlodymi kolezankami autobusem ?:-)
    A co bys powiedzial jakbys uslyszal "tatus, kup sobie miesieczny, a
    zaoszczedzone pieniadze daj nam na podwyzke kieszonkowego" ? :-P

    Jesli tobie "oplaca sie" jezdzic 11km, to czemu mnie sie nie ma
    oplacac 3km ?

    >nie tylko KM - rowerami też się jeździ.

    no tak, ale dzis za oknem ciemno, szaro i mokro :-)

    >Nic na to nie poradzę - w W-wie nie ma z trym problemów.

    no widzisz - a u nas wladza z jednej strony chce samochodziarzy
    przesadzic na KM, a z drugiej .. zarejestruj sie, poczekaj na karte
    miejska, zgodz na spam wyborczy. Zima sie musialem na tramwaj
    przesiasc - to tory pekaly, zwrotnice zamarzaly, motorniczy wysadzal
    pasazerow w glebokie zaspy. Wiosna moze i bym sie przesiadl - to mi
    tory zdemontowali :-) Teraz pewnie zlikwiduja bezplatne parkingi .. to
    przeniesiemy siedzibe i w d* bedziemy miec wladze miasta.
    Tylko jeszcze trzeba bedzie z meldunkami pokombinowac - co by podatkow
    miastu nie placic, a w wyborach moc skreslac :-)

    J.