  • 21. Data: 2012-02-13 20:57:04
    Temat: Re: auto na... drewno - było?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 13.02.2012 20:43, kogutek pisze:

    > Ropa w przeciągu dziesięciu lat zdrożała trzy razy. W żaden logiczny sposób
    > tego nie da się uzasadnić bo ogólnoświatowa inflacja w tym czasie byłą dużo
    > mniejsza. Paliwa są bardzo drogie. I tańsze nie będą.

    _Oficjalna_ inflacja.

    Realną inflację ciężko ocenić, bo poza nośnikami energii i rzadkimi
    surowcami przemysłowymi wszystko ma dość dowolną cenę (włącznie z
    surowcami "podwójnego zastosowania" jak np. złoto, którego cena jest
    mocno napompowana spekulacyjnie - bez dostatecznego uzasadnienia w
    potrzebach przemysłu czy zdobnictwa).

    Aczkolwiek obawiam się, masz rację pisząc o wzroście ceny ropy ponad
    inflację... I chociaż ta cena nie jest odporna na spekulacje, a
    dodatkowo jest obciążona haraczem akcyzowym, to i tak cena ropy będzie
    rosła z uwagi na kurczące się jej zasoby, przynajmniej te łatwo i tanio
    dostępne.

    Może nieco przewrotnie powiedzieć, że ceny paliw płynnych zaczynają
    dopiero gonić swoją realną wartość ;) Wystarczy sobie policzyć, ile
    pracy można uzyskać z litra benzyny żeby zorientować się, że te paliwa
    były cholernie tanie w porównaniu z np. ceną wykonania tej samej pracy
    "własnymi rękami" przez ludzi ;)

  • 22. Data: 2012-02-13 21:30:57
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Maciek,

    > Mniej wiecej po rowno wodoru i tlenku wegla plus troche metanu i azot.

    Jasne. A gdzie zgubiłeś dwutlenek węgla, parę wodną i całe mnóstwo
    różnych węglowodorów wyższych od metanu? Jak chcesz się pozbyć
    kondensatu podczas sprężania i komu go sprzedasz?

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 23. Data: 2012-02-14 01:33:42
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > z 30 lat temu był opis silnika parowego do samochodu. Zrobił go saab. Od
    > rozruchu do ruszenia 45 sekund. Moc ponad 200 koni.
    (...)
    > Sprawność niestety na poziomie
    > prostej maszyny parowej z jednostopniowym rozprężaniem.

    Czyli kilkanascie %, zatem jakies 2000 kucykow idzie w powietrze.
    Silniczek moze maly, ale albo cos swieci od ciepla, albo za tym malym
    silniczkiem jedzie tender z woda.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 24. Data: 2012-02-14 19:13:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 13 Feb 2012, Andrzej Lawa wrote:

    > Tyż prawda... Tylko ile by w sumie wyniosła ta akcyza?
    > Za gaz jest w litrach... tylko ten jest rozprężony ;)

    Obstawiam że skarbówce ta wersja by jak najbardziej
    odpowiadała ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 25. Data: 2012-02-14 19:27:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 13 Feb 2012, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Jasne. A gdzie zgubiłeś [...] parę wodną [...]

    Wiesz, już kiedyś widziałem artykuł z podtytułem "katastrofa
    ekologiczna" o wypadku, w którym pękła cysterna z azotem.
    Nie spodziewałem się podobnego argumentu na .samochody :O

    Ile tej pary chcesz produkować i ile miliardów pojazdów
    wchodzi w rachubę?
    Przymierzymy się ;)

    (do reszty argumentacji się *NIE* wtykam, ale metoda
    "to dorzućmy więcej argumentów żeby poważniej wyglądało"
    nie należy do najlepszych, IMO)

    pzdr, Gotfryd

  • 26. Data: 2012-02-14 20:08:16
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Gotfryd,

    Tuesday, February 14, 2012, 7:27:48 PM, you wrote:

> [...]

    Nieładnie! Taką wycinankę zrobić...

    > Wiesz, już kiedyś widziałem artykuł z podtytułem "katastrofa
    > ekologiczna" o wypadku, w którym pękła cysterna z azotem.

    Rozlanie się "wsciekłego" azotu może być katastrofalne - może wymrozić
    kawał pola. Lokalne obniżenie stężenia tlenu w powietrzu może być
    zagrożeniem dla życia.

    > Nie spodziewałem się podobnego argumentu na .samochody :O

    Kontekst, drogi Gotfrydzie - chodziło o sprężanie w butlach, jak CNG.

    > Ile tej pary chcesz produkować i ile miliardów pojazdów wchodzi w
    > rachubę? Przymierzymy się ;)

    Ale ja przywrócę to, co byłeś łaskaw wyciąć:

    Kondensat ze sprężania holzgazu zawiera bardzo paskudne substancje co
    najmniej drażniące.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 27. Data: 2012-02-14 20:12:56
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > Wiesz, już kiedyś widziałem artykuł z podtytułem "katastrofa
    > ekologiczna" o wypadku, w którym pękła cysterna z azotem.
    > Nie spodziewałem się podobnego argumentu na .samochody :O

    Nie widzę związku - wcześniej była mowa o problemach ze sprężaniem tej
    mieszanki do butli z uwagi na jej właśnie mieszany skład (no i kłopot z
    magazynowaniem wolnego w odoru w ogóle) a nie o wydumanych problemach
    pseudoekologów...

  • 28. Data: 2012-02-15 10:16:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 14 Feb 2012, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Nieładnie! Taką wycinankę zrobić...

    Ładnie, ładnie.
    Odniosłem się tylko do jednego, konkretnego elementu Twojego postu.
    Wyraźnie zastrzegłem że do całej reszty uwag NIE MAM.
    Za to wypada się zgodzić, że podwštki pomieszałem :]
    (thx dla Andrzeja za wskazanie)

    pzdr, Gotfryd

  • 29. Data: 2012-02-15 12:16:13
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Gotfryd,

    Wednesday, February 15, 2012, 10:16:08 AM, you wrote:

    > Ładnie, ładnie.

    Nieładnie, bo wyrwałeś z kontekstu i przekręciłeś całkowicie
    znaczenie. Biblię też przerabiasz na pornosy?

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 30. Data: 2012-02-15 12:56:32
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > Nieładnie, bo wyrwałeś z kontekstu i przekręciłeś całkowicie
    > znaczenie. Biblię też przerabiasz na pornosy?

    Biblia sama z siebie jest sex & violence.