-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.task.gda
.pl!news.vectranet.pl!not-for-mail
From: nadir <n...@h...org>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: auta elektryczne - bilans mocy
Date: Wed, 17 Feb 2010 22:27:16 +0100
Organization: VectraNET - http://www.vectranet.pl
Lines: 18
Message-ID: <hlhk4b$sl1$1@news.vectranet.pl>
References: <hlecpq$cd3$1@node1.news.atman.pl>
<hlejvm$rif$1@atlantis.news.neostrada.pl>
<s...@d...media-lab.com.pl>
<hlepu1$4eo$1@inews.gazeta.pl> <hlfcpo$6rc$1@news.vectranet.pl>
<f...@4...com>
NNTP-Posting-Host: 095160182194.slubice.vectranet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.vectranet.pl 1266439115 29345 95.160.182.194 (17 Feb 2010 20:38:35 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...vectranet.pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 17 Feb 2010 20:38:35 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.1.7) Gecko/20100104
SeaMonkey/2.0.2
In-Reply-To: <f...@4...com>
X-Antivirus: avast! (VPS 100216-0, 2010-02-16), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2256622
[ ukryj nagłówki ]
> Moze byc troche lepiej, bo i silniki sie zmienily, i sterowanie,
> a nawet i te diesle chyba juz oszczedniejsze niz w 1980.
Sprawność silników elektrycznych niewiele się zmieniła od tamtego czasu.
Silniki dieslowskie montowane kilkadziesiąt lat temu w lokomotywach czy
okrętach miały już wtedy sprężarki i dużo większą sprawność niż silniki
montowane w samochodach osobowych. Może było mniej elektroniki niż
obecnie, ale nie sądzę żeby sprawność nowoczesnych diesli przekraczała 40%.
> przy czym jesli chodzi klienta, to jego interesuje tylko cena pradu,
> sprawnosc akumulatora, sprawnosc silnika i ewentualnie sprawnosc
> przekladni.
W tym konkretnym wypadku chodzi o cenę oleju napędowego lub benzyny, bo
prąd samochód będzie sobie sam produkował. Kamil pytał o sprawność
układu silnik spalinowy-prądnica-silnik elektryczny, czyli dokładnie to
co w lokomotywach spalinowych.
Następne wpisy z tego wątku
- 18.02.10 00:16 J.F.
- 18.02.10 00:53 nadir
- 18.02.10 07:28 J.F.
- 18.02.10 10:27 Jakub Witkowski
- 18.02.10 11:40 nadir
- 18.02.10 11:52 nadir
- 18.02.10 23:19 Bastion
- 18.02.10 23:41 Bastion
- 18.02.10 23:46 Tomasz Pyra
- 19.02.10 01:01 J.F.
- 19.02.10 00:48 limken
- 19.02.10 23:53 kietlak
- 22.02.10 23:34 Tomasz Pyra
- 26.02.10 12:34 Tomasz Nowicki
Najnowsze wątki z tej grupy
- [OT] Lewe oprogramowanie
- droga laweta
- Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- skąd się biorą tacy debile?
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
Najnowsze wątki
- 2024-11-29 Dławik CM
- 2024-11-29 [OT] Lewe oprogramowanie
- 2024-11-29 Błonie => Sales Specialist <=
- 2024-11-29 Warszawa => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-29 Warszawa => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2024-11-29 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-29 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-11-29 Pómpy ciepła darmo rozdajoo
- 2024-11-29 Białystok => Application Security Engineer <=
- 2024-11-29 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-29 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-11-29 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-11-29 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-29 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-27 Re: UseGalileo -- PRODUKTY I APLIKACJE UŻYWAJĄ JUŻ DZIŚ SYSTEMU GALILEO