-
1. Data: 2010-02-16 16:23:46
Temat: auta elektryczne - bilans mocy
Od: "Icek" <i...@d...pl>
Zakladajac, ze auto do przejechania 200km potrzebuje energii. Normalne
silniki maja okolo 60kW mocy. Moc ta nie jest maksymalnie wykorzystywana.
Zakladam, ze jadac z predkoscia okolo 60km/h moc wykorzystywana jest na oko
z 10kW.
Oznacza to zyzycie energii elektrycznej na poziomie 30kWh na ladowanie.
Zakladam, ze baterie nie sa idealne i traci sie troszke podczas ladowania i
rozladowywania. Niech bedzie "tylko" 10%.
Czyli lacznie na przejechanie 200km musimy wydac okolo 33kWh.
Aby zatankowac takie auto w 30 minut musielibysmy je karmic moca 66kW !!
Juz widze jak na stacji chce zatankowac 5 aut. Kazde tankujesz moca 66kW. A
jak to bedzie 6 minut to moc bedzie juz 330kW.
Kto dostarczy taka moc chwilowa??
Icek
-
2. Data: 2010-02-16 16:24:14
Temat: Re: auta elektryczne - bilans mocy
Od: "marekjan" <m...@o...pl>
Ładowanie akumulatorów od zera zajmuje ok.10 godzin.
Użytkownik "Icek" <i...@d...pl> napisał w wiadomości
news:hlecpq$cd3$1@node1.news.atman.pl...
> Zakladajac, ze auto do przejechania 200km potrzebuje energii. Normalne
> silniki maja okolo 60kW mocy. Moc ta nie jest maksymalnie wykorzystywana.
> Zakladam, ze jadac z predkoscia okolo 60km/h moc wykorzystywana jest na
> oko
> z 10kW.
>
> Oznacza to zyzycie energii elektrycznej na poziomie 30kWh na ladowanie.
>
> Zakladam, ze baterie nie sa idealne i traci sie troszke podczas ladowania
> i
> rozladowywania. Niech bedzie "tylko" 10%.
>
> Czyli lacznie na przejechanie 200km musimy wydac okolo 33kWh.
>
> Aby zatankowac takie auto w 30 minut musielibysmy je karmic moca 66kW !!
>
> Juz widze jak na stacji chce zatankowac 5 aut. Kazde tankujesz moca 66kW.
> A
> jak to bedzie 6 minut to moc bedzie juz 330kW.
>
> Kto dostarczy taka moc chwilowa??
>
>
>
> Icek
>
>
-
3. Data: 2010-02-16 16:40:17
Temat: Re: auta elektryczne - bilans mocy
Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>
Dnia Tue, 16 Feb 2010 16:23:46 +0100, Icek napisał(a):
> Juz widze jak na stacji chce zatankowac 5 aut. Kazde tankujesz moca 66kW. A
> jak to bedzie 6 minut to moc bedzie juz 330kW.
>
> Kto dostarczy taka moc chwilowa??
Wymienna bateria. Chyba, że rozpowszechnią się małe reaktory atomowe :)
--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl
-
4. Data: 2010-02-16 17:19:29
Temat: Re: auta elektryczne - bilans mocy
Od: "kamil" <k...@s...com>
"Icek" <i...@d...pl> wrote in message
news:hlecpq$cd3$1@node1.news.atman.pl...
> Zakladajac, ze auto do przejechania 200km potrzebuje energii. Normalne
> silniki maja okolo 60kW mocy. Moc ta nie jest maksymalnie wykorzystywana.
> Zakladam, ze jadac z predkoscia okolo 60km/h moc wykorzystywana jest na
> oko
> z 10kW.
>
> Oznacza to zyzycie energii elektrycznej na poziomie 30kWh na ladowanie.
>
> Zakladam, ze baterie nie sa idealne i traci sie troszke podczas ladowania
> i
> rozladowywania. Niech bedzie "tylko" 10%.
>
> Czyli lacznie na przejechanie 200km musimy wydac okolo 33kWh.
>
> Aby zatankowac takie auto w 30 minut musielibysmy je karmic moca 66kW !!
>
> Juz widze jak na stacji chce zatankowac 5 aut. Kazde tankujesz moca 66kW.
> A
> jak to bedzie 6 minut to moc bedzie juz 330kW.
>
> Kto dostarczy taka moc chwilowa??
Przecietny biurowiec pobiera w granicach 200kw, wieksze budynki nawet do
1MW. W miastach stoja ich czasem dziesiatki na kilometr kwadratowy i nic
zlego sie nie dzieje.
Myslisz, ze takie stacje beda podlaczane do infrastruktury z czasow PGRow
trzymajacej sie na podpartymi galeziami slupach?
Pozdrawiam
Kamil
-
5. Data: 2010-02-16 18:15:05
Temat: Re: auta elektryczne - bilans mocy
Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>
Icek pisze:
> Zakladajac, ze auto do przejechania 200km potrzebuje energii. Normalne
> silniki maja okolo 60kW mocy. Moc ta nie jest maksymalnie wykorzystywana.
> Zakladam, ze jadac z predkoscia okolo 60km/h moc wykorzystywana jest na oko
> z 10kW.
Do utrzymania 60 km/h na plaskim moze nawet mniej.
> Aby zatankowac takie auto w 30 minut musielibysmy je karmic moca 66kW !!
To nie iPhone, czasy ladowania auta to kilka godzin. Zreszta przy 230 V
to z jednej fazy mozesz pobrac na stale pojedyncze kilowaty, a idea
specjalnych kabli z rozdzielni na powiedzmy 32 A to IMO zniweczy caly
sens wynalazku pt. elektryczny samochod.
Tym bardziej ze tego sensu w czysto elektrycznym samochodzie to za wiele
w sumie nie ma.
KJ
-
6. Data: 2010-02-16 18:25:50
Temat: Re: auta elektryczne - bilans mocy
Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>
kamil pisze:
> Myslisz, ze takie stacje beda podlaczane do infrastruktury z czasow
> PGRow trzymajacej sie na podpartymi galeziami slupach?
>
>
>
> Pozdrawiam
> Kamil
W Polsce? TAK :)
-
7. Data: 2010-02-16 18:32:32
Temat: Re: auta elektryczne - bilans mocy
Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>
Dnia 16.02.2010 KJ Siła Słów <K...@n...com> napisał/a:
> To nie iPhone, czasy ladowania auta to kilka godzin. Zreszta przy 230 V
> to z jednej fazy mozesz pobrac na stale pojedyncze kilowaty, a idea
> specjalnych kabli z rozdzielni na powiedzmy 32 A to IMO zniweczy caly
> sens wynalazku pt. elektryczny samochod.
> Tym bardziej ze tego sensu w czysto elektrycznym samochodzie to za wiele
> w sumie nie ma.
Jeśli da się je naładować przez noc w garażu na te 100km zasięgu to czemu
nie? Zawsze można to rozwiązać jak we volcie małym dizelkiem ładującym
onboard. Pracujący w optymalnych warunkach liniowo bez zwolnień i
przyspieszeń lepiej wykorzysta paliwo niż napędzający bezpośrednio
koła. Odpada też problem ogrzewania czy klimy którą może napędzać.
Mi się ta koncepcja podoba: napęd elektryczny, acu na 100km i mały
spalinowiec na dłuższe trasy czy zimę i upały. W sumie waga też
podobna, silnik spalinowy o połowe mniejszy, zamiast drugiej połowy
silnika akumulatory, zamiast skrzyni biegów elektryk, waga i
objętośc całości się nie zmieni. Ile to cacko ma kosztować?
--
"A cóż to za sens kupować samochód, żeby jeździć po asfalcie?
Tam, gdzie jest asfalt, nie ma nic ciekawego, a gdzie jest
coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".
Strugaccy - Poniedziałek zaczyna się w sobotę.
-
8. Data: 2010-02-16 19:45:01
Temat: Re: auta elektryczne - bilans mocy
Od: "Icek" <i...@d...pl>
> > Aby zatankowac takie auto w 30 minut musielibysmy je karmic moca 66kW !!
>
> To nie iPhone, czasy ladowania auta to kilka godzin. Zreszta przy 230 V
ej no bez jaj. To po co stacje tankowania elektrycznego ??? Nie zosstawie go
tam na 1h.
Zreszta co to za stacja. Wtedy to parking.
Icek
-
9. Data: 2010-02-16 19:59:04
Temat: Re: auta elektryczne - bilans mocy
Od: kamil d <k...@t...pl>
Sergiusz Rozanski pisze:
>
> Mi się ta koncepcja podoba: napęd elektryczny, acu na 100km i mały
> spalinowiec na dłuższe trasy czy zimę i upały.
Ale to chyba się nie kalkuluje, tzn. wytworzenie prądu w generatorze
zasilanym paliwem będzie droższe niż pobranie z sieci. Strata na takim
napędzie też chyba będzie większa niż przy klasycznej przekładni.
Oczywiście to tylko moje "wydaje mi się", fajnie gdyby ktoś rzucił dane
o efektywności takiej przekładni elektrycznej.
--
kamil d
red 206
-
10. Data: 2010-02-16 20:25:32
Temat: Re: auta elektryczne - bilans mocy
Od: masti <g...@t...hell>
Dnia pięknego Tue, 16 Feb 2010 17:32:32 +0000, osobnik zwany Sergiusz
Rozanski wystukał:
> bezpośrednio koła. Odpada też problem ogrzewania czy klimy którą może
> napędzać. Mi się ta koncepcja podoba: napęd elektryczny, acu na 100km i
> mały spalinowiec na dłuższe trasy czy zimę i upały.
no właśnie. jest -20 i co z ogrzewaniem? bo klimę to się prądem napędzi
--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett