eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyauta elektryczne - bilans mocyRe: auta elektryczne - bilans mocy
  • Data: 2010-02-18 11:40:02
    Temat: Re: auta elektryczne - bilans mocy
    Od: nadir <n...@h...org> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik Jakub Witkowski napisał:
    > nadir pisze:
    >
    >> Sprawność ogólna lokomotywy spalinowej wynosi więc:
    >>
    >> N = nss*np*nsp*nr = 0,34*0,92*0,86*0,94 = 0,25"
    >>
    >> Można chyba spokojnie przyjąć, że w samochodzie spalinowo-elektrycznym
    >> będzie podobnie, czyli nędza.
    >
    > No ale porównując do zwykłego spalinowego samochodzu pierwszy czynnik
    > (0.34)
    > zamieniasz na inny - nieco gorszy. Cały wic czy reszta czysto
    > "elelktrycznych"
    > składników zrównoważy tę róznicę.

    To zależy, wiadomo, że każde przekształcenie energii wiąże się ze
    jakimiś stratami, ale w przypadku lokomotyw nie ma za bardzo innego wyjścia.
    W przypadku samochodów osobowych chodzi oto, żeby silnik pracował w jak
    najkorzystniejszym i efektowniejszym zakresie obrotów.
    W normalnych warunkach jest to bardzo trudno zrealizować, ciągłe
    przyspieszanie, ruszanie i hamowanie.
    Mając układ silnik spalinowy-prądnica-silnik elektryczny+akumulatory,
    można tak go dobrać i nim sterować, że silnik spalinowy będzie pracował
    tylko w najbardziej efektywnym zakresie obrotów. Nadwyżki energii
    podczas normalniej jazdy i hamowania będą magazynowane w akumulatorach.
    Natomiast w warunkach dużego zapotrzebowania na moc, można silnik
    elektryczny przeciążać i zapodawać mu łączną energię z akumulatorów i
    prądnicy. Może to być o parę procent efektywniejsze niż sam silnik
    spalinowy pracujący w bardzo zmiennych warunkach.
    Używanie tylko silnika elektrycznego z akumulatorami jest na pewno
    bardziej efektywny niż taki układ hybrydowy-kombinowany, ale ma tą wadę,
    że akumulatory trzeba jednak kiedyś naładować, a tego nie da się zrobić
    tak samo szybko jak zatankować bak do pełna.

    Ostateczny bilans zależy już od kosztów budowy i konserwacji każdego
    rozwiązania oraz kosztów nośników energii.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: