eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyauta elektryczne - bilans mocy › Re: auta elektryczne - bilans mocy
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.nask.pl!new
    s.nask.org.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: J.F. <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: auta elektryczne - bilans mocy
    Date: Wed, 17 Feb 2010 21:53:16 +0100
    Organization: -
    Lines: 25
    Message-ID: <f...@4...com>
    References: <hlecpq$cd3$1@node1.news.atman.pl>
    <hlejvm$rif$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <s...@d...media-lab.com.pl>
    <hlepu1$4eo$1@inews.gazeta.pl> <hlfcpo$6rc$1@news.vectranet.pl>
    NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1266439990 1659 82.143.187.50 (17 Feb 2010 20:53:10 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 17 Feb 2010 20:53:10 +0000 (UTC)
    X-Newsreader: Forte Agent 1.93/32.576 English (American)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2256602
    [ ukryj nagłówki ]

    On Wed, 17 Feb 2010 02:09:49 +0100, nadir wrote:
    >Mam akurat pod ręką książkę "Zasady trakcji elektrycznej" wydanie
    >zbiorowe z 1980 roku.
    >"Sprawność lokomotyw spalinowo-elektrycznych jest nieco większa niż
    >elektrycznych sieciowych. Dla silników wysokoprężnych o dużej mocy
    >dochodzi ona do 0,36 i może być przyjęta średnio jako nss=0,34.
    >Sprawność prądnicy np=0,92, sprawność silników trakcyjnych ns=0,9, w
    >wraz z przekładnią nsp=0,86. Urządzenia pomocnicze lokomotywy(bez
    >ogrzewania pociągów) pochłaniają około 6% mocy, a sprawność rozrządu
    >nr=0,94.
    >Sprawność ogólna lokomotywy spalinowej wynosi więc:
    >N = nss*np*nsp*nr = 0,34*0,92*0,86*0,94 = 0,25"
    >
    >Można chyba spokojnie przyjąć, że w samochodzie spalinowo-elektrycznym
    >będzie podobnie, czyli nędza.

    Moze byc troche lepiej, bo i silniki sie zmienily, i sterowanie,
    a nawet i te diesle chyba juz oszczedniejsze niz w 1980.

    przy czym jesli chodzi klienta, to jego interesuje tylko cena pradu,
    sprawnosc akumulatora, sprawnosc silnika i ewentualnie sprawnosc
    przekladni.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: