-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.nask.pl!new
s.nask.org.pl!news.onet.pl!not-for-mail
From: J.F. <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: auta elektryczne - bilans mocy
Date: Wed, 17 Feb 2010 21:53:16 +0100
Organization: -
Lines: 25
Message-ID: <f...@4...com>
References: <hlecpq$cd3$1@node1.news.atman.pl>
<hlejvm$rif$1@atlantis.news.neostrada.pl>
<s...@d...media-lab.com.pl>
<hlepu1$4eo$1@inews.gazeta.pl> <hlfcpo$6rc$1@news.vectranet.pl>
NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1266439990 1659 82.143.187.50 (17 Feb 2010 20:53:10 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 17 Feb 2010 20:53:10 +0000 (UTC)
X-Newsreader: Forte Agent 1.93/32.576 English (American)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2256602
[ ukryj nagłówki ]On Wed, 17 Feb 2010 02:09:49 +0100, nadir wrote:
>Mam akurat pod ręką książkę "Zasady trakcji elektrycznej" wydanie
>zbiorowe z 1980 roku.
>"Sprawność lokomotyw spalinowo-elektrycznych jest nieco większa niż
>elektrycznych sieciowych. Dla silników wysokoprężnych o dużej mocy
>dochodzi ona do 0,36 i może być przyjęta średnio jako nss=0,34.
>Sprawność prądnicy np=0,92, sprawność silników trakcyjnych ns=0,9, w
>wraz z przekładnią nsp=0,86. Urządzenia pomocnicze lokomotywy(bez
>ogrzewania pociągów) pochłaniają około 6% mocy, a sprawność rozrządu
>nr=0,94.
>Sprawność ogólna lokomotywy spalinowej wynosi więc:
>N = nss*np*nsp*nr = 0,34*0,92*0,86*0,94 = 0,25"
>
>Można chyba spokojnie przyjąć, że w samochodzie spalinowo-elektrycznym
>będzie podobnie, czyli nędza.
Moze byc troche lepiej, bo i silniki sie zmienily, i sterowanie,
a nawet i te diesle chyba juz oszczedniejsze niz w 1980.
przy czym jesli chodzi klienta, to jego interesuje tylko cena pradu,
sprawnosc akumulatora, sprawnosc silnika i ewentualnie sprawnosc
przekladni.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 17.02.10 21:57 r...@p...onet.pl
- 17.02.10 21:57 J.F.
- 17.02.10 22:27 nadir
- 18.02.10 00:16 J.F.
- 18.02.10 00:53 nadir
- 18.02.10 07:28 J.F.
- 18.02.10 10:27 Jakub Witkowski
- 18.02.10 11:40 nadir
- 18.02.10 11:52 nadir
- 18.02.10 23:19 Bastion
- 18.02.10 23:41 Bastion
- 18.02.10 23:46 Tomasz Pyra
- 19.02.10 01:01 J.F.
- 19.02.10 00:48 limken
- 19.02.10 23:53 kietlak
Najnowsze wątki z tej grupy
- Nadchodzi nowa opłata od posiadania aut spalinowych
- Droga dwukierunkowa
- Elektryki są fajne
- Elektryki są fajne :(
- USB -> jack
- Kupcie sobie nowoczesne auto
- Linie zatrzymania
- Obostrzenia
- Przyczyna piszczenia...
- Co to k jest?
- znalazłem samochód ;)
- Pierwszeństwo łamane
- zamek
- W-wa naklejki wjazd do centrum
- 1250 euro za rezygnacje z posiadania samochodu
Najnowsze wątki
- 2024-07-10 Nadchodzi nowa opłata od posiadania aut spalinowych
- 2024-07-10 Droga dwukierunkowa
- 2024-07-10 Elektryki są fajne
- 2024-07-10 Elektryki są fajne :(
- 2024-07-09 USB -> jack
- 2024-07-10 Kompakt WC z montażem
- 2024-07-10 Gorąco za oknem, to napisałem piosenkę o grupowiczach
- 2024-07-09 Naprawa klimy przenośnej - czy to opłacalne?
- 2024-07-10 Białystok => Technical Leader (Java Background) <=
- 2024-07-10 Białystok => Senior Rust Software Engineer <=
- 2024-07-10 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-07-10 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-07-10 Warszawa => Technical Lead ( (Java Background)) <=
- 2024-07-10 Warszawa => Projektant/Programista React Native <=
- 2024-07-10 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=