  • Data: 2009-07-27 21:28:29
    Temat: Re: anteny od BTSów
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    ztomasz pisze:

    > Prawda jest taka, ze w eterze jest tyle tego promieniowania (radio,
    > telewizja, CB, telewizja satelitarna, komorki), ze kiedys mozemy zaczac
    > swiecic ;).

    Uważaj, bo jeszcze ktoś nawiedzony to przeczyta, nie zauważy smile'a na
    końcu zdania i będzie miał argument do zwalczania emiterów promieni
    śmierci zamontowanych na wieżach antenowych. :)

    Prawda jest taka, że gdyby ktoś miał zacząć świecić, to byliby to nasi
    ojcowie. Przecież w ciągu ostatnich dekad dokonała się zdecydowana
    redukcja mocy nadajników radiowych. Kiedyś stawiało się wielki,
    kilkusetmetrowy maszt na ogromnym ceramicznym izolatorze i podpinało się
    do nadajnika o mocy mierzonej w milionach watów (jak ten w
    Konstantynowie) nadając na teren całego kontynentu. ;)
    Dzisiaj ktoś inteligentny uświadomił sobie, że to jednak było cholerne
    marnotrawstwo energii i zaproponował stosowanie światłowodów i satelitów
    do łączności na długie dystanse. Radia używamy teraz do utrzymywania
    łączności lokalnej, z niewielką mocą - komórka zwykle mniej niż 1W,
    CB-Radio 4W dla AM i 12 dla SSB, BTS kilkadziesiąt watów, stacje radiowe
    i telewizyjne około 1-2kW. I o co te wszystkie afery? ;)

    BTW słyszałem kiedyś ciekawą anegdotkę - nie wiem ile w tym prawdy, ale
    nie zdziwiłbym się, gdyby był to autentyk. Pewna kobieta miała się
    zacząć skarżyć na wieżę GSM wybudowaną w okolicy jej domu. Do
    dokuczliwych objawów należały migrenowe bóle głowy i zmiany skórne.
    Zrobiła więc awanturę technikowi zajmującemu się czymś przy konstrukcji
    otrzymując następującą odpowiedź: "Proszę Pani, ale my jeszcze nie
    powiesiliśmy nawet anten". :)