-
61. Data: 2010-06-22 18:21:28
Temat: Re: alfa 156
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Tue, 22 Jun 2010 18:12:05 +0200, w
<k...@4...com>, "r...@k...pl"
<r...@k...pl> napisał(-a):
> Z katalogu bez zniżek: 399zł.
A z allegro: 335zł.
-
62. Data: 2010-06-22 19:04:40
Temat: Re: alfa 156
Od: "Jurand" <j...@i...pl>
Użytkownik <r...@k...pl> napisał w wiadomości
news:k5o126di4rg9uhs48sqtikh7c1hmfiq52q@4ax.com...
Tue, 22 Jun 2010 17:32:10 +0200, w <hvql1t$j0o$1@news.onet.pl>, "Irokez"
<n...@e...pl> napisał(-a):
> >TRW jest drogie (200-300zł za wahacz)?? Drogie to są Lemfordery.
>
> Ta.. za górny
> Dolny ponad 400
> Z katalogu bez zniżek: 399zł.
> A komplet 1149zł. Nie jest źle :)
Skądże. Wahacz do Focusa od 175 PLN. Wymienne tuleje, wymienne sworznie.
Sworznie po 30 PLN. Jak Ci poleci sworzeń w Alfie - kupujesz cały wahacz.
Jak Ci poleci jeden silentblok - kupujesz cały wahacz ;) A tu proszę - da
się wymienić to, co się wybiło.
Jurand.
-
63. Data: 2010-06-22 19:28:15
Temat: Re: alfa 156
Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>
W dniu 2010-06-22 19:04, Jurand pisze:
> Skądże. Wahacz do Focusa od 175 PLN. Wymienne tuleje, wymienne sworznie.
> Sworznie po 30 PLN. Jak Ci poleci sworzeń w Alfie - kupujesz cały
> wahacz. Jak Ci poleci jeden silentblok - kupujesz cały wahacz ;) A tu
> proszę - da się wymienić to, co się wybiło.
I tak źle i tak niedobrze.
Ja bym poprosił 147-kę z zawiechą Foki i silnikiem JTD lub HDI. :)
--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."
-
64. Data: 2010-06-22 19:39:45
Temat: Re: alfa 156
Od: "Jurand" <j...@i...pl>
Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <e...@3...lp> napisał w
wiadomości news:hvqrrt$31d$1@news.dialog.net.pl...
>W dniu 2010-06-22 19:04, Jurand pisze:
>
>> Skądże. Wahacz do Focusa od 175 PLN. Wymienne tuleje, wymienne sworznie.
>> Sworznie po 30 PLN. Jak Ci poleci sworzeń w Alfie - kupujesz cały
>> wahacz. Jak Ci poleci jeden silentblok - kupujesz cały wahacz ;) A tu
>> proszę - da się wymienić to, co się wybiło.
>
> I tak źle i tak niedobrze.
> Ja bym poprosił 147-kę z zawiechą Foki i silnikiem JTD lub HDI. :)
No akurat Focusa możesz mieć z silnikiem HDI. 2.0 16V HDI. ;)
Jurand.
-
65. Data: 2010-06-22 22:58:50
Temat: Re: alfa 156
Od: Karolek <d...@o...pl>
Irokez pisze:
>>
>> Alez tak... to ze zewnatrz wyglada inaczej nie znaczy, ze sie
>> calkowicie rozni.
>
> Czy chcesz powiedzieć że Bugatti Veyron ma karoserię z UAZ'a?
> Tylko z zewnątrz trochę się różni?
>
Chcesz powiedziec, ze jestes debilem skoro cos takiego gdzies wyczytales?
--
Karolek
-
66. Data: 2010-06-22 23:01:54
Temat: Re: alfa 156
Od: Karolek <d...@o...pl>
Jurand pisze:
> Jak Ci poleci jeden silentblok - kupujesz cały wahacz ;) A tu
> proszę - da się wymienić to, co się wybiło.
Silentbloki mozna wymienic, fachowcu za dyche.
--
Karolek
-
67. Data: 2010-06-22 23:22:04
Temat: Re: alfa 156
Od: "Jurand" <j...@i...pl>
Użytkownik "Karolek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
news:hvr8g3$2h0u$2@news.mm.pl...
> Jurand pisze:
>
>> Jak Ci poleci jeden silentblok - kupujesz cały wahacz ;) A tu
>> proszę - da się wymienić to, co się wybiło.
>
> Silentbloki mozna wymienic, fachowcu za dyche.
Nie wg standartów producenta, producent sprzedaje kompletne wahacze.
Oczywiście powstało trochę zamienników, ale są tak nędznej jakości, że
szkoda słów i roboty przy tej wymianie. Założenie natomiast poliuretanów
powoduje praktycznie natychmiastowe wybicie sworznia, który jest już
niewymienny.
Jurand.
-
68. Data: 2010-06-23 08:46:21
Temat: Re: alfa 156
Od: "Irokez" <n...@e...pl>
Użytkownik "Karolek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
news:hvr8g3$2h0u$2@news.mm.pl...
> Jurand pisze:
>
>> Jak Ci poleci jeden silentblok - kupujesz cały wahacz ;) A tu
>> proszę - da się wymienić to, co się wybiło.
>
> Silentbloki mozna wymienic, fachowcu za dyche.
No więc fachowcu za dychę są dwa rozmiary tulei. I właśnie miałem tą
nieprzyjemność trafić posiadanie wahacza z tą, do której tulei nie było w
ofercie. Musiałem kupić cały wahacz.
A że to jest żeźbiarstwo tak samo jak wymiana gum na drążku stabilizatora to
już Jurand Ci powiedział.
--
Irokez
-
69. Data: 2010-06-23 09:02:24
Temat: Re: alfa 156
Od: Karthoon <k...@g...com>
On 22 Cze, 06:12, "Jurand" <j...@i...pl> wrote:
> Użytkownik "mm" <m...@g...pl> napisał w
wiadomościnews:hvgl2i$ae5$1@inews.gazeta.pl...
>
>
>
>
>
> > Co możecie napisać o alfie romeo 156 i dlaczego nie powinienem jej kupić?
>
> > Z jednej strony ta alfa zawsze niesamowicie mi się podobała, uważam, ze to
> > samochód ponadczasowy i z przyjemniscią (a nie z konieczności jak inne
> > rozważnane opcje) bym go kupił
>
> > Z drugiej strony słychać o awaryjnosci tych samochodów i wysokich kosztach
> > napraw np zawieszenia
>
> > z trzeciej strony słchać, że ma dobre i bezawaryjne silniki a chyba
> > naprawy
> > silników i osprzetu są najbardziej kosztowne? np w niemieckich dieslach
>
> > i dalej na plus alfy to niskie ceny zakupu tych pojazdów, w cenie alfy
> > mialbym co
> > najwyżej mniejszą, słabszą banalną i przecietną do bólu skodę fabię lub
> > hiundaya getza lub coś w tym stylu
>
> > i teraz tak myslę teoretycznie, mając do wyboru porównywalne rocznikowo i
> > technicznie np passata, octawie czy jakieś audi i 156 to 156 kupuję o
> > wiele
> > taniej w stosunku do VW, nawet gdyby faktycznie przyszło zainwestować
> > więcej
> > w jakąś naprawę to mam różnicę w kieszeni a posiadam samochód o wiele
> > ładniejszy, niebanalny i o ile dać wiarę testom o bardzo dobrych
> > wlaściwosciach jezdnych.
>
> Ujmę to tak - jeśli przełkniesz fakt, że Alfa 156 potrafi naprawdę w
> totalnie nieprzewidywalny sposób odmówić posłuszeństwa, zamienniki
> zawieszenia za wyjątkiem TRW i Febi nie nadają się do niczego (a więc jesteś
> skazany albo na drogie oryginały, albo na drogie zamienniki w/w firm),
> silniki Twin Spark to generatory problemów (2.0 JTD należy unikać jak
> ognia), a 2.5 V6 zużywa zupełnie nieprzyzwoite ilości paliwa - możesz się
> tym autem zacząć interesować. Najlepiej kupić model po lifcie (od 2002 roku
> wzwyż) z silnikiem 1.9 JTD.
> Właściwości trakcyjne są świetne ALE musisz mieć perfekcyjne zawieszenie -
> jakiekolwiek luzy potrafią skutecznie zepsuć radość jazdy tym samochodem. Do
> tego dochodzą różnorakie mniejsze i większe problemy z rdzą w tych
> samochodach - z racji kiepskiego pomysłu na zabezpieczenie progów w
> miejscach spawód potrafi tam dość szybko dojść do odpryśnięcia farby i jeśli
> tego ktoś sensownie nie naprawi - to masz po 3-4 latach dość poważną
> korozję.
>
Nie bita 156 nie ma żadnych problemów z rdzą.
W 156 nie było 2.0 JTD
Zawieszenie nie jest drogie, tyle z trwałością jest tak sobie....
Nawet przy TRW
> Jeśli masz do wydania c.a. 25 tysięcy lub więcej - ja bym szedł w stronę
> Focusa. JEśli 30-35 tysięcy - to w ogóle zapomnij o temacie Alfy 156 -
> szkoda nerwów.
>
Porównanie lekko bez sensu....
-
70. Data: 2010-06-23 09:05:34
Temat: Re: alfa 156
Od: Karolek <d...@o...pl>
Jurand pisze:
>
> Użytkownik "Karolek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
> news:hvr8g3$2h0u$2@news.mm.pl...
>> Jurand pisze:
>>
>>> Jak Ci poleci jeden silentblok - kupujesz cały wahacz ;) A tu
>>> proszę - da się wymienić to, co się wybiło.
>>
>> Silentbloki mozna wymienic, fachowcu za dyche.
>
> Nie wg standartów producenta, producent sprzedaje kompletne wahacze.
> Oczywiście powstało trochę zamienników, ale są tak nędznej jakości, że
> szkoda słów i roboty przy tej wymianie. Założenie natomiast poliuretanów
> powoduje praktycznie natychmiastowe wybicie sworznia, który jest już
> niewymienny.
>
Przepraszam bardzo, napisales ze wymienic sie nie da i trzeba caly wahacz.
Wymienic sie da, a czy warto to akurat nie bylo istotne.
--
Karolek