eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyalfa 156 › Re: alfa 156
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: "Jurand" <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: alfa 156
    Date: Sat, 26 Jun 2010 08:26:36 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 97
    Message-ID: <i046ib$h00$1@news.onet.pl>
    References: <hvgl2i$ae5$1@inews.gazeta.pl> <hvpd7c$uvr$1@news.onet.pl>
    <n...@4...com> <hvql1t$j0o$1@news.onet.pl>
    <k...@4...com> <hvqqea$570$1@news.onet.pl>
    <hvr8g3$2h0u$2@news.mm.pl> <hvsak1$qc2$1@news.onet.pl>
    <hvsc1v$o3r$1@news.mm.pl> <hvsdeg$2a0$1@news.onet.pl>
    <hvse3s$1m7n$2@news.mm.pl> <hvsgu2$cbd$1@news.onet.pl>
    <hvt3gi$19ng$1@news.mm.pl> <hvt8ip$mn4$1@news.onet.pl>
    <hvtl8k$21p2$1@news.mm.pl> <hvtsfj$k1f$1@news.onet.pl>
    <hvvs0j$vmf$1@news.mm.pl> <i00bo6$8qa$1@news.onet.pl>
    <i034ab$cdq$1@news.mm.pl>
    NNTP-Posting-Host: nat3-21.ghnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1277533579 17408 91.150.222.21 (26 Jun 2010 06:26:19 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 26 Jun 2010 06:26:19 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3664
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3664
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2292287
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "Karolek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:i034ab$cdq$1@news.mm.pl...
    > Jurand pisze:
    >
    >>> W obu przypadkach zwrotnica jest przykrecona do sworznia w wahaczu, a
    >>> ten wahacz ma praktycznie te same rozwiazania dotyczace tulei, sworzni,
    >>> sposobu mocowania.
    >>> To czy u gory jest kolumna McPhersona czy gorny wahacz nie ma dla tego
    >>> wahacza roznicy.
    >>> A amortyzator musieli gdzies zamocowac skoro nie ma kolumny McPhersona.
    >>
    >> Już mi się nie chce... Naprawdę.
    >> Skoro mamy 1 wahacz, który ma 2 silentbloki i sworzeń i 2 wahacz, który
    >> ma 3 silentbloki i sworzeń - to dla mnie jest to różnica konstrukcyjna.
    >
    > Roznica, ktora raz ze nie jest istotna, a dwa, ze nie zmienia w ogole
    > podobienstw reszty wahacza.

    A dlaczego nie jest istotna? Masz kolejny element, który może ulec
    uszkodzeniu (wybicie się, rozwarstwienie gumy od metalu, itp.)

    >> Dla Ciebie nie. Trudno. Mamy różne podejście do zagadnienia "różnica
    >> konstrukcyjna". Pewnie silniki 4 i 5 cylindrowe to też się konstrukcyjnie
    >> niczym nie różnią. Bo co to znaczy ten 1 cylinder, skoro i tak jak w
    >> każdym innym silniku leje się do niego paliwo, odpala i jeździ.
    >>
    >
    > Dla ciebie roznica kontrukcyjna to inne wymiary, dla mnie to bedzie inne
    > podejscie do zagadnienia, a w konsekwencji zupelnie inne rozwiazanie
    > techniczne.

    To powiedz mi, drogi specjalisto od różnic konstrukcyjnych, czym się wobec
    tego różni samochód typu Bugatti Veyron od samochodu typu Fiat 126p? Oba
    mają zupełnie takie samo podejście do zagadnienia - mają koła, nadwozie,
    silnik z tyłu, służą do jeżdżenia do przodu i do tyłu i oba nawet skręcają.
    To praktycznie zero różnic konstrukcyjnych.

    Już pisałem - wahacze trójkątne są wszystkie bardzo podobne, bo najczęściej
    mają 2 silentbloki + 1 sworzeń. Tylko dziwnym trafem te "identyczne
    konstrukcyjnie" elementy mają żywotność od 10 tys km do 100 tys km. Dziwy,
    panie.

    >> Do jakich różnic? Konkretnie. Co mam Ci porównać?
    >>
    >
    > No te niby roznice, korych nie ma w mocowaniu wahacza, mechaniki jego
    > pracy, rozwiazaniu silentblokow i ich mocowania, rozwiazaniu sworznia...

    A co wiesz o rozwiązaniach dotyczących silentbloków i ich mocowań? Co ma być
    dziwnie nietypowego w mechanice pracy trójkątnego wahacza?

    >>> Manipulujesz.
    >>> Jedne ceny zawyzasz inne zanizasz, zaleznie od tego co ci akurat pasuje.
    >>
    >> Podaj linki, nie ściemniaj.
    >>
    >
    > www.allegro.pl
    > www.sklep.intercars.com.pl
    > itp.

    W cholerę dokładne. Takie same, jak wszystkie Twoje wypowiedzi.

    >> 15 tysięcy, powtórzę Ci po raz n-ty, to jest łączna kwota, którą należy
    >> dysponować, żeby
    >> - kupić takiego TDS-a
    >> - doprowadzić go do takiego stanu technicznego, żeby przejeździł
    >> spokojnie 100 tysięcy km
    >>
    >
    > To ja ci powtorze po raz n+1 ze gowno prawda.
    > Kazdy uzywany samochod jest w lepszym badz gorszym stanie i cos tam w
    > niego wlozyc trzeba i nie ma znaczenia czy to audi czy bmw.
    > 15 tysiecy za e34 to kwota wyssana z palca.
    > Ja osobiscie swiadcze, ze kupilem samochod (e34 z TDSem) 4 lata temu za 10
    > tysiecy, do dnia dzisiejszego na naprawy nie wydalem 5 tysiecy i jeszcze
    > mam do tego daleka droge, a 100 tysiecy kilometrow juz tym samochdoem
    > przejechalem.

    To ja twierdzę, że to jest jeżdżący złom.

    > Dzisiaj wartosc tego TDSa to max 8 tysiecy (bo i takie sa ceny rynkowe),
    > jego serwisowanie przez nastepne 100 tysiecy nie wyniesie 7 tysiecy
    > zlotych.
    > Wiec zakoduj to sobie wreszcie i skoncz truc juz z tym bmw bo mi sie
    > bedziesz po nocach snil.

    Tak, ale ty masz gównianą trójkę z automatem ;)

    > A i zapamietaj jeszcze, ze glowice w silnikach TDS nie pekaja same z
    > siebie.

    Te w VW 2.0 TDI też nie.

    Jurand.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: