  • Data: 2023-09-12 16:01:05
    Temat: Re: aku w latopach nieużywanych
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 12 Sep 2023 00:18:46 -0000 (UTC), Arnold Ziffel wrote:

    > Powtarzalne? Czy zdarzyło się tylko raz?

    Na razie raz albo dwa, na wiecej musisz poczekac .... hm, chyba czas
    na test UPS :-)

    > Mam teraz na stole AGM, który jest całkowicie martwy (jak go wziąłem to
    > miał jakieś miliwolty, wyciągnięty ze starej kasy fiskalnej). Ładowania
    > oczywiście nie przyjmuje. Jakieś pomysły, jak go zregenerować? Tylko
    > edukacyjnie. Nie potrzebuję go do szczęścia, a doświadczenie może się
    > przydać.

    Zakładając, ze nie jest to jakies urwanie doprowadzen/mostków, jak
    chyba u mnie powyzej - podłacz go pod zasilacz 14V z amperomierzem.
    To moze trwać długo, nawet i dwie doby, ale moze się troche "obudzi".
    Ile pojemnosci mu zostało tyle zostało.

    Druga rada z jakiegos forum - dosypac tlenku chromu Cr2O3.
    W AGM to chyba dolac siarczanu chromu.
    To miało działać tak, że elektrolizuje sie metaliczny chrom,
    w postaci włosków/whiskers, i doprowadza prąd w rózne miejsca
    tych duzych kryształów PbSO4, ktore sie tam utworzyły.
    I w efekcie one sie elektrolizują jak w sprawnym akumulatorze.

    Trzecia rada ... poszukac schematów jakis magicznych desulfatorów,
    bo jest okazja sprawdzic :-)
    Jest ponoc jakas magiczna czestotliwosc, co rozbija te kryształy, itp
    :-)
    Kupowac nie radzę, chyba, ze masz dobrego prawnika/zabezpieczenie,
    i mozesz zwrócic, jesli nie działa :-)

    https://www.chargingchargers.com/tutorials/battery-d
    esulfation.php
    https://carbatterygeek.co.uk/battery-desulfation-met
    hods/
    https://electronoobs.com/eng_blogs.php?id=217

    https://www.youtube.com/watch?v=IRHR9EaxSgE
    https://www.youtube.com/watch?v=NcH-TwXJPmU

    Normalnie to bym radzil - kupic nowy i zapomniec, ale jak sie człowiek
    chce troche pobawic

    https://www.youtube.com/watch?v=gm_3yxdFfd8
    "I followed a YouTube "Battery Hack" and Wasted 30 Days! (Desulfator)"

    J.