-
Data: 2023-09-12 14:55:42
Temat: Re: aku w latopach nieużywanych
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Tue, 12 Sep 2023 14:43:27 +0200, io wrote:
> W dniu 12.09.2023 o 13:42, Arnold Ziffel pisze:
>> io <i...@o...pl.invalid> wrote:
>>> Nie sensowniejsze ale dające możliwość obserwacji i podjęcia adekwatnych
>>> działań. Akumulatory kończą się zasadniczo z innych powodów niż
>>> pobieranie z nich 20mA.
>>
>> Moje kończyły się właśnie z tego powodu. Były powoli zasiarczaniane.
>
> Dwa ostatnie też takie wrażenie sprawiały, ale po jakimś czasie od
> zaprzestania eksploatacji w samochodzie, postawione na stole po jakimś
> czasie nie chciały się ładować.
Ale jak dlugo lezały?
Akumulator sie powolutku samorozładowuje, a rozładowanie
a) powoduje wypadanie masy,
b) powoduje zasiarczanie, jesli sobie w tym stanie poleży.
Wiec jak lezą na stole, to tak co 3 miesiące wypadałoby sprawdzic
napiecie, gęstość elektrolitu, naladowac ... w zaleznosci od sprawdzeń
moze nawet częsciej to robić.
>> Teraz jeżdżę samochodem (innym) już któryś rok, co kilka dni, akumulator
>> był zmieniony przez poprzedniego właściciela (czyli minimum 3 lata temu,
>> prawdopodobnie więcej) i nie mam problemów. Diesel, dwa litry, zeszłą zimę
>> odpalał bez zająknięcia. Jasne że nie kręcił tak dobrze, jak latem, ale
>> wystarczająco dobrze, żeby od razu odpalić (i jeszcze żeby energii na
>> świece żarowe starczyło).
>>
> Tak się właściwie zastanawiam jak to możliwe, że ludziom aku w dizlach
> chodzą tyle czasu jak u mnie ewidentnie nie.
Musialbym sprawdzic swoje notatki, ile to juz lat ma mój aku, ale:
-trzeba regularnie jezdzic, odpowiednio długo/daleko, żeby sie
naładował,
-trzeba unikac rozładowań głębokich - jakies zapomniane światła, radio
na postoju, itp
-trzeba kontrolować napięcie ładowania, żeby mieć pewność, ze
alternator dobry.
Są fajne woltomierze do gniazda zapalniczki, często z ładowarką USB.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 12.09.23 15:04 J.F
- 12.09.23 15:08 J.F
- 12.09.23 15:18 J.F
- 12.09.23 15:40 J.F
- 12.09.23 15:42 io
- 12.09.23 16:01 J.F
- 12.09.23 16:02 J.F
- 12.09.23 16:11 io
- 12.09.23 16:13 J.F
- 12.09.23 16:29 io
- 12.09.23 16:26 Arnold Ziffel
- 12.09.23 16:27 Arnold Ziffel
- 12.09.23 16:28 Arnold Ziffel
- 12.09.23 16:29 Arnold Ziffel
- 12.09.23 17:35 LordBluzg(R)??
Najnowsze wątki z tej grupy
- Coś dusi.
- akumulator napięcie 12.0v
- Podłączenie DMA 8257 do 8085
- pozew za naprawę sprzętu na youtube
- gasik
- Zbieranie danych przez www
- reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- Problem z odczytem karty CF
- 74F vs 74HCT
- Newag ciąg dalszy
- Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
- Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- kabelek - kynar ?
- Podnieść masę o 0.6V
- Moduł BT BLE 5.0
Najnowsze wątki
- 2025-01-13 Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 2025-01-13 Gdańsk => Application Security Engineer <=
- 2025-01-13 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-13 Warszawa => Konsultant ds. sprzedaży <=
- 2025-01-13 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2025-01-13 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-13 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-13 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-13 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-13 Warszawa => Staż w dziale Sprzedaży B2B <=
- 2025-01-13 Wydajność klimy w obecnych temperaturach
- 2025-01-13 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-01-13 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-13 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-13 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=