  • Data: 2014-06-20 18:55:27
    Temat: Re: aero2 - co za bezsens
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "the_foe" lktou4$j4g$...@n...dialog.net.pl

    > nie,
    > ilosc informacji (maksymalna) zalezy od wielkosci rozproszonej energii. Im mniejsza
    czestotliwosc tym mniejsze "porcje"
    > wypromieniowanej energii; czyli im mniejsza czestotliwosc tym mniej bitów
    informacji na foton. Ale im mniejsza czestotliwosc, tym
    > mamy wiecej wyemitowanych fotonów (przy stałej mocy) co za tym idzie ich gestość
    spada wolniej wraz z odległością. Dodtakowo, im
    > krótszy foton tym łatwiej pokonuje przeszkody (nizszy poziom tłumienia).

    IMO nie ma liniowej zależności tłumienia -- im krótsza fala tym lepiej
    tłumiona. Krótkofalowcy widzą się dzięki odbiciom jonosferycznym
    http://sp5prf.pl/viewpage.php?page_id=30
    a długofalowcy -- raczej dzięki ugięciu fal.
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Fala_jonosferyczna

    Ogólnie jednak warto ;) czasami przypomnieć, że energia fotonu nie
    zależy od jego szybkości (jak w wypadku samochodu czy krzesła) ale
    od częstotliwości.

    IMO na tłumienie składa się wiele czynników, w tym i rezonansowe częstotliwości.

    Wracając do mocy -- CB to **chyba** 1 wat lub 4 waty pełnej mocy wychodzącej
    z anteny; WiFi to EIRP 0.1 wata dla 2.4 GHz; zaś TV [?zapierdala?] nadaje
    nawet w setkach kilowatów ERP... Teraz tylko ,,przeliczyć'' pełną moc na
    EIRP czy ERP... 100 watów EIRP dla wąskiej anteny to może być niewiele
    więcej niż nic (zero watów) w pełnej mocy opuszczającej antenę.

    Obok czystego ;) tłumienia (foton padł, zwiększając nieznacznie
    temperaturę; niby i zwiększając emisję termiczną, ale raczej
    niemierzalnie) czy rozproszenia (promyk lasera ma mniejszy
    rozkrusz ;) poprzeczny ;) niż światło zakazanej dziś żarówki)
    są także inne niekorzystne zjawiska, choćby odbicia i ugięcia,
    więc i docieranie różnych sygnałów różnymi drogami, w tym
    i sumowanie/interferencja, także interferencja różnych
    faz tego samego sygnału idącego (dzięki licznym odbiciom
    i ugięciom/dyfrakcjom) różnymi drogami.

    http://sciaga.onet.pl/12581,60,163,91,1,20185,sciaga
    .html

    Takie prążki zna chyba każdy. Proszę do nich dodać ,,prążki''
    powstałe z interferencji fal e-m wielokrotnie odbitych, idących
    drogami o długościach, których różnice pasują do długości fal.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'