  • Data: 2014-05-13 20:40:06
    Temat: Re: aero2 - co za bezsens
    Od: the_foe <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-04-18 19:20, Trybun pisze:

    > Nie wiem czy dobrze Ciebie zrozumiałem, ale wygląda na to że sugerujesz
    > że CDMA a`la 450 Mhz powinno mieć bardzo mizerny zasięg, a jest
    > dokładnie odwrotnie... Nic sobie nie robi z tego że do nadajnika mam 20
    > km z różnymi przeszkodami, m.in las, zasięg prawie na full.

    nie,
    ilosc informacji (maksymalna) zalezy od wielkosci rozproszonej energii.
    Im mniejsza czestotliwosc tym mniejsze "porcje" wypromieniowanej
    energii; czyli im mniejsza czestotliwosc tym mniej bitów informacji na
    foton. Ale im mniejsza czestotliwosc, tym mamy wiecej wyemitowanych
    fotonów (przy stałej mocy) co za tym idzie ich gestość spada wolniej
    wraz z odległością. Dodtakowo, im krótszy foton tym łatwiej pokonuje
    przeszkody (nizszy poziom tłumienia).

    --
    @foe_pl