  • 21. Data: 2012-11-04 13:01:05
    Temat: Re: a moze nowa grupa ???
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-11-04, Jacek Maciejewski <j...@g...pl> wrote:
    > Jestem przeciw rozdrabnianiu, zważywszy stale malejącą frekwencję. Na wielu
    > grupach specjalistycznych ani jednego postu, co świadczy o tym że
    > tygodniami nikt tam nie pisze. I masz potem wątpliwości czy jak napiszesz
    > to ktoś w ogóle przeczyta.

    Jest tak jak piszesz. Z drugiej strony jest ogromna bezwładność (beton)
    wśród użytkowników. Na tej grupie odpowiedzi "NTG" pojawiają się po
    pytaniach o systemy operacyjne czy jakiś konkretny soft. To odstrasza
    nowe osoby i przeszkadza wielu bardziej doświadczonym.
    Grupy z bardziej wyluzowanymi osobami radzą sobie dużo lepiej (myślę
    o pl.rec.foto.cyfrowa, pl.rec.rowery i pl.misc.samochody).

    > Sądzę że usenet będzie ewoluował w kierunku zmniejszenia liczby grup i
    > zmniejszenia liczby uczestników przy jednoczesnym podniesieniu ich jakości.
    > Stanie się raczej elitarnym (jak to było na początku) kanałem łączności a
    > tzw. masy przeniosą się na tablety, komóry i www fora.

    Wątpię. Usenet od początku istnienia obniżał poziom (w sensie wymiany
    osób naprawdę znających się na temacie na mniej zaawansowanych
    hobbystów). Trudno sobie wyobrazić powód do zmiany tego trendu.
    Szczególnie w czasach tak ogromnych zmian w sposobie korzystania
    z internetu. Usenet na pewno zostanie "sprywatyzowany" (w sensie
    zastąpienia serwerów masowych takimi specjalistycznymi na kilka grup
    i oderwania się od tradycyjnej hierarchii z betonowym zarządem).

    Na bardziej współczesne kanały przenieśli się specjaliści. Usenet dziś
    to tak naprawdę garstka osób (głównie o jakimś tle komputerowym - choćby
    wyłącznie hobbystycznym). Wygląda to tak samo we wszystkich krajach.
    O żadnej "elicie" nie ma mowy.

    pozdrawiam,
    PK

  • 22. Data: 2012-11-04 13:22:25
    Od: "$heikh el $hah" <s...@g...com>

    W dniu 2012-11-04 12:27, RadoslawF pisze:

    > Elitarne staną się niektóre dobrze moderowane fora. Usenet zostanie
    > śmieciowiskiem nękanym przez frustratów chcących koniecznie zaistnieć
    > udając kogoś lepszego i ciekawszego niż są w rzeczywistości.
    > Masz wątpliwości to poczytaj co w tym wątku wypisuje "szejk",
    > niestety ale w usenecie zostaną głównie tacy bo tylko tutaj nie
    > będzie skutecznych mechanizmów obronnych.

    Haha, ja jestem frustratem? Mnie bardziej cieszy to, że 'zaistniałem' i
    istnieję nadal w realu, na uczelni i poza nią w gronie 'akademickim'.
    A że reaguję, jak reaguję, na posty takich zakompleksionych cieci jak
    Ty, to tylko dlatego, że nie jestem oazą spokoju; pierdolonym, kurwa,
    zajebiście wyciszonym kwiatem lotosu na spokojnej jak sam skurwysyn
    tafli jebanego stawu.

    --
    ?(?.?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 23. Data: 2012-11-04 13:31:25
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-11-04, $heikh el $hah <s...@g...com> wrote:
    > Haha, ja jestem frustratem? Mnie bardziej cieszy to, że 'zaistniałem' i
    > istnieję nadal w realu, na uczelni i poza nią w gronie 'akademickim'.

    Co Ty tak szpanujesz tymi studiami? Pierwszy w rodzinie dostałeś
    indeks czy co? :o Zainstaniałeś w gronie akademickim? Tzn. dostałeś
    tytuł od prezydenta czy co?
    Myślisz, że na grupie wszyscy kiblowali w podstawówce?

    Normalnie żal dupę ściska. Na którym jesteś roku? Robiłeś już jakiś
    wywiad? Ktoś chciał z Tobą gadać? :]

    pozdrawiam,
    PK

  • 24. Data: 2012-11-04 13:42:21
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia 04 Nov 2012 12:01:05 GMT, PK napisał(a):

    > Wątpię. Usenet od początku istnienia obniżał poziom (w sensie wymiany
    > osób naprawdę znających się na temacie na mniej zaawansowanych
    > hobbystów). Trudno sobie wyobrazić powód do zmiany tego trendu.

    Czas pokaże :) Wszystko się zmienia w zastraszająco szybkim tempie. Jeszcze
    parę lat i w ogóle klawiaturą będą się posługiwać wyłącznie literaci i może
    programiści. Masy będą gadać do kompa :) o ile desktopy przetrwają...
    A usenet wymaga posługiwania się formą pisemną, stąd promyk nadziei :)
    --
    Jacek

  • 25. Data: 2012-11-04 13:48:59
    Od: "$heikh el $hah" <s...@g...com>

    W dniu 2012-11-04 13:31, PK pisze:

    > Co Ty tak szpanujesz tymi studiami? Pierwszy w rodzinie dostałeś
    > indeks czy co? :o Zainstaniałeś w gronie akademickim? Tzn. dostałeś
    > tytuł od prezydenta czy co?

    Nie. Po prostu są kierunki i 'kierunki'. Są uczelnie i 'uczelnie'. Są
    grona akademickie i 'studenci'.

    > Myślisz, że na grupie wszyscy kiblowali w podstawówce?

    Nie, ale nasz instytut nazywają "instytutem gier i zabaw", co jednak
    jest właściwe tylko dla pierwszego roku. Na drugim też jest fajnie, ale
    zaczynają się już schody.

    > Normalnie żal dupę ściska. Na którym jesteś roku? Robiłeś już jakiś
    > wywiad? Ktoś chciał z Tobą gadać? :]

    Krótko: Dziennik Polski, oddział regionalny.

    --
    ?(?.?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 26. Data: 2012-11-04 13:55:20
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-11-04, Jacek Maciejewski <j...@g...pl> wrote:
> [...]
    > programiści. Masy będą gadać do kompa :) o ile desktopy przetrwają...
    > A usenet wymaga posługiwania się formą pisemną, stąd promyk nadziei :)

    Tzn. wydaje Ci się, że usenet podniósłby poziom, gdyby używali go tylko
    literaci i programiści?

    Bo akurat dziś usenet jest właśnie zdominowany przez komputerowców
    (w literatów raczej wątpię) i efekt jest taki jak widać.
    BTW: polecam spojrzeć na "aktywność" pl.rec.ksiazki.

    Poza tym założenie, że usenet wymaga pisania, więc osoby sterujące
    komputerami głosem się nie załapią, jest zupełnie błędne. Dzisiejsze
    systemy rozpoznawnia mowy pobijają styl pisania wielu uzytkowników
    polskiego usenetu (o grupach anglojęzycznych nie wspominając - tam
    dopiero jest rzeźnia!).

    pozdrawiam,
    PK

  • 27. Data: 2012-11-04 14:00:57
    Od: aL <b...@w...pl>

    W dniu 2012-11-03 18:07, a...@p...pl pisze:
    > Czesc,
    >
    > tablety zadomowily sie juz znacznie w naszych domach i tak do konca to
    > nie wiadomo, gdzie szukac pomocy, pytac itp.

    http://forum.android.com.pl/
    aL

    --
    There's no normal life, Wyatt. There's just life.

  • 28. Data: 2012-11-04 14:10:10
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia 04 Nov 2012 12:55:20 GMT, PK napisał(a):

    > Tzn. wydaje Ci się, że usenet podniósłby poziom, gdyby używali go tylko
    > literaci i programiści?
    Oczywiście, jeszcze userzy usenetu :) A poza tym mówiłem nie o używaniu
    usenetu tylko klawiatury :)

    > Bo akurat dziś usenet jest właśnie zdominowany przez komputerowców
    > (w literatów raczej wątpię) i efekt jest taki jak widać.
    > BTW: polecam spojrzeć na "aktywność" pl.rec.ksiazki.
    Doświadzenie (moje) pokazuje że grupy, nazwałbym je hobbystyczne, mają się
    dobrze. Przykłady - p.r.rowery, paralotnie, żeglarstwo, tramping czy choćby
    pecet. Warunek jest taki żeby hobbystów było wystarczająco wielu a wymiana
    doświadczeń niezbędna i owocna.

> [...]
    > systemy rozpoznawnia mowy pobijają styl pisania wielu uzytkowników
    > polskiego usenetu (o grupach anglojęzycznych nie wspominając - tam
    Za kilkanaście lat umiejętność pisania będzie elitarna :) Hmmm... jakoś
    dziwnie nie widzę usera usenetu gadającego do sitka by zredagować posta :)
    Nie będzie po prostu wiedział o takiej niszowej opcji jak usenet. A jak sie
    dowie to skutecznie go odstraszą kłopoty z instalowaniem i konfiguracją
    czytnika. A hobbyści są przyzwyczajeni pokonywać przeszkody na drodze do
    uprawiania swojego hobby.

    --
    Jacek

  • 29. Data: 2012-11-04 14:18:44
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-11-04, $heikh el $hah <s...@g...com> wrote:
    > Nie. Po prostu są kierunki i 'kierunki'. Są uczelnie i 'uczelnie'. Są
    > grona akademickie i 'studenci'.

    No ale przecież studiujesz dziennikarstwo - kierunek uznawany za
    najgorzej przygotowujący do pracy zawodowej (i AFAIR mający jeden
    z największych odsetków bezrobotnych absolwentów). Na pewno jest się
    czym chwalić?

    > Krótko: Dziennik Polski, oddział regionalny.

    Oczywiście że regionalny. Przecież to jest regionalna gazeta.

    pozdrawiam,
    PK

  • 30. Data: 2012-11-04 14:38:16
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-11-04, Jacek Maciejewski <j...@g...pl> wrote:
> [...]
    > pecet. Warunek jest taki żeby hobbystów było wystarczająco wielu a wymiana

    Akurat z grup, które wymieniłeś, zaglądam tylko na dwie: rowery i pecet.
    Tu piszę od niedawna, więc nie mam porównania. Na p.r.r jestem od
    prawie dekady i zmiana jest ogromna.

    Generalnie pporuszane są inne tematy. Kiedyś grupa rowerowa była o
    rowerach. Teraz jest głównie o "złych przepisach" i "złych
    kierowcach". Kiedyś można było powiedzieć, że nie lubi się ścieżek
    albo że wygodniej jest pojechać do pracy autem. Dziś po takim
    tekście zaczynają się ataki i wysyłanie na *.samochody...

    No i w ogóle na większości grup jest coraz więcej polityki, głupich
    sporów i buractwa. I nie dlatego, że liczba takich osób rośnie
    (na grupach czy w ogóle w społeczeństwie). Po prostu ubywa takich
    "zwrównoważonych".

    W moich oczach jedyną grupą, na której zmienia się niewiele, jest
    pl.rec.foto.cyfrowa (choć tam też coraz więcej jest gadek o różnych
    SOPA czy ACTA, a coraz mniej "czy zrobiłem dobre zdjęcie?").
    Tyle że w międzyczasie właściwie upadła pl.rec.foto (nastawiona
    bardziej na fotografię, a nie sprzęt) i jej użytkownicy nie
    przenieśli się na "sąsiada", tylko odpłynęli na www (widuję
    ich np. na forum.nikoniarze.pl).

    > dowie to skutecznie go odstraszą kłopoty z instalowaniem i konfiguracją
    > czytnika. A hobbyści są przyzwyczajeni pokonywać przeszkody na drodze do
    > uprawiania swojego hobby.

    Pomijając kwestię instalacji (która nie jest trudna - nie przesadzajmy),
    to napisałeś coś bardzo słusznego (nie wiem czy zupełnie świadomie :)).
    Kiedyś na .foto byli hobbyści fotografii, na .rowery byli hobbyści
    kolarstwa itp. Dziś na wszystkich grupach są głównie hobbyści Usenetu...

    pozdrawiam,
    PK