    Newsgroups: pl.comp.pecet
    From: PK <P...@n...com>
    Subject: Re: a moze nowa grupa ???
    Date: 04 Nov 2012 13:38:16 GMT

    On 2012-11-04, Jacek Maciejewski <j...@g...pl> wrote:
    > Doświadzenie (moje) pokazuje że grupy, nazwałbym je hobbystyczne, mają się
    > dobrze. Przykłady - p.r.rowery, paralotnie, żeglarstwo, tramping czy choćby
    > pecet. Warunek jest taki żeby hobbystów było wystarczająco wielu a wymiana
    > doświadczeń niezbędna i owocna.

    Akurat z grup, które wymieniłeś, zaglądam tylko na dwie: rowery i pecet.
    Tu piszę od niedawna, więc nie mam porównania. Na p.r.r jestem od
    prawie dekady i zmiana jest ogromna.

    Generalnie pporuszane są inne tematy. Kiedyś grupa rowerowa była o
    rowerach. Teraz jest głównie o "złych przepisach" i "złych
    kierowcach". Kiedyś można było powiedzieć, że nie lubi się ścieżek
    albo że wygodniej jest pojechać do pracy autem. Dziś po takim
    tekście zaczynają się ataki i wysyłanie na *.samochody...

    No i w ogóle na większości grup jest coraz więcej polityki, głupich
    sporów i buractwa. I nie dlatego, że liczba takich osób rośnie
    (na grupach czy w ogóle w społeczeństwie). Po prostu ubywa takich
    "zwrównoważonych".

    W moich oczach jedyną grupą, na której zmienia się niewiele, jest
    pl.rec.foto.cyfrowa (choć tam też coraz więcej jest gadek o różnych
    SOPA czy ACTA, a coraz mniej "czy zrobiłem dobre zdjęcie?").
    Tyle że w międzyczasie właściwie upadła pl.rec.foto (nastawiona
    bardziej na fotografię, a nie sprzęt) i jej użytkownicy nie
    przenieśli się na "sąsiada", tylko odpłynęli na www (widuję
    ich np. na forum.nikoniarze.pl).

    > dowie to skutecznie go odstraszą kłopoty z instalowaniem i konfiguracją
    > czytnika. A hobbyści są przyzwyczajeni pokonywać przeszkody na drodze do
    > uprawiania swojego hobby.

    Pomijając kwestię instalacji (która nie jest trudna - nie przesadzajmy),
    to napisałeś coś bardzo słusznego (nie wiem czy zupełnie świadomie :)).
    Kiedyś na .foto byli hobbyści fotografii, na .rowery byli hobbyści
    kolarstwa itp. Dziś na wszystkich grupach są głównie hobbyści Usenetu...

    pozdrawiam,
    PK