  • 81. Data: 2012-11-21 20:23:18
    Temat: Re: a moze nowa grupa ???
    Od: Radosław Sokół <R...@g...one.pl>

    W dniu 15.11.2012 12:20, Iguan_007 Iguan_007 pisze:
    > Nie zamierzam sie z Toba licytowac "ile czasu pisze na grupie" bo uwazam to za
    bezsensowne. Jesli ktos pisze zgodnie z tym co widzi w opisie grupy to nie widze
    powodu zeby musial dostosowywac sie do Ciebie "bo pisesz x lat".

    Jest jeszcze FAQ, gdzie jest *szerszy* opis.

    I robot, który każdemu poważnemu piszącemu, podającemu na
    grupie prawdziwy (lub lekko tylko zmodyfikowany) adres e-mail,
    wysyła podstawowe informacje i adres FAQ grupy.

    > Piekna definicja. Pozostaje Ci tylko przekonanie admina zeby to umiescil w opisie
    grupy. Powodzenia!

    Jest w FAQ. Może prostsza, ale nie pozostawiająca wątpliwości.

    > Niesmialo tylko zapytam czy bedziesz ja zmienial jak wejda inne procesory czy
    zmieni sie np. kompatybilinosc z MS-DOS?

    To wtedy już nie będzie PC i trzeba będzie założyć nową grupę.
    Ale nie martw się, to nie nastąpi raczej w przewidywalnym
    czasie. Już była parę lat temu taka próba z PowerPC i spaliła
    na panewce, a obecnie "beton" architektury x86 jest jeszcze
    silniej związany.

    > Tak sobie po prostu wykluczyles akurat tego producenta bo go nie lubisz?

    Tak sobie wykluczyłem bo z premedytacją buduje on komputery
    niby bazujące na architekturze PC, ale z własnym ekosystemem
    oprogramowania i sprzętu, aż po specjalne blokowanie modułów
    pamięci tak, by działały tylko oryginalne albo produkowane
    "pod błogosławieństwem" Apple przez firmy trzecie.

    > "Do _tych_ komputerow"? Z watkow ktore widze - monitory, myszy, drukarki, reutery
    itd. chyba kazde mozna rownie dobrze podlaczyc zarowno do PC jak i do MACa. A taka
    drukarka to pewnie I z telefonu wydrukuje. Wiec to nie sa stricte akcesoria do
    "Twojego" PC.

    Jeżeli jakiś sprzęt działa ze zwykłym pecetem pod Windows i
    Linuksem, to nie obchodzi mnie już, czy działa z komputerami
    Apple, czy nie.

    """""""|
    | | |
    ......./

  • 82. Data: 2012-11-22 11:19:46
    Od: Iguan_007 Iguan_007 <i...@g...com>

    On Thursday, November 22, 2012 5:23:25 AM UTC+10, Radosław Sokół wrote:

    bezsensowne. Jesli ktos pisze zgodnie z tym co widzi w opisie grupy to nie widze
    powodu zeby musial dostosowywac sie do Ciebie "bo pisesz x lat".

    > Jest jeszcze FAQ, gdzie jest *szerszy* opis.

    Jest bardzo podobny do tego z opisu grupy. Pozwol ze zacytuje:
    "Tematyką grupy są wszystkie zagadnienia związane z komputerami klasy PC, dotyczące
    sprzętu. ".

    Nadal nie widze zadnego odniesienia do IBM PC czy wymaganych procesorow ktore
    decyduja czy wolno o danym komputerze rozmawiac czy nie. Czyli jestesmy tam gdzie
    bylismy - Jesli ktos pisze zgodnie z tym co widzi w opisie grupy/FAQ to nie widze
    powodu zeby musial dostosowywac sie do Ciebie "bo pisesz x lat".

    grupy. Powodzenia!

    > Jest w FAQ. Może prostsza, ale nie pozostawiająca wątpliwości.

    Twoja definicja:
    "Komputery z procesorami iAPX-86, IA-32 i AMD-64, wyposażone
    w BIOS zgodny z BIOSem IBM PC, zdolne do uruchamiania systemów
    operacyjnych od MS-DOS w górę, głównie wszystkich powszechnie
    używanych na komputerach PC-Compatible (np. OS/2, Windows i Li-
    nux), nie produkowane przez firmę Apple. Plus niesamodzielne
    urządzenia peryferyjne dla tych komputerów."

    Tematyka grupy z FAQ:
    "Tematyką grupy są wszystkie zagadnienia związane z komputerami klasy PC, dotyczące
    sprzętu. ".

    Wybacz, Twoja definicja nie ma zadnego pokrycia ani w opisie grupy ani w FAQ. A wiec
    tak jak mowilem - pozostaje Ci przekonac admina do umieszczenia Twojej wersji. Do
    tego czasu to tylko Twoje widzimisie.

    zmieni sie np. kompatybilinosc z MS-DOS?

    > To wtedy już nie będzie PC i trzeba będzie założyć nową grupę.

    A ja mysle ze tak jak ludzie zaczeli pisac o laptopach, tak zaczna pisac o tabletach
    i co tam dalej po nich bedzie.

> [...]
    >
    > pamięci tak, by działały tylko oryginalne albo produkowane
    >
    > "pod błogosławieństwem" Apple przez firmy trzecie.

    No i? W ktorym miejscu kloci sie to z opisem temtyki grupy?

> [...]
    >

    > Jeżeli jakiś sprzęt działa ze zwykłym pecetem pod Windows i
    >
    > Linuksem, to nie obchodzi mnie już, czy działa z komputerami

    Oj, cos Ci sie wycielo. Pozwol ze wkleje to co zrecznie opusciles:
    "Jesli wiec nie jestes w stanie zaakceptowac tabletow, ale akceptujesz ogolne
    akcesoria (bo mozna je podlaczyc _tez_ do PC) to mam rozwiazanie Twojego problemu z
    tabletami - wyobraz soebie ze sa to akcesoria do sterowania np. muzyka w "Twoim PC".
    Wilk syty i owca cala, mozemy na tym zakonczyc? "

    Pozdrawiam,

    Iguan

    -
    Iguan007
    Sezon caly rok:

  • 83. Data: 2012-11-22 11:24:43
    Od: Radosław Sokół <R...@g...one.pl>

    W dniu 22.11.2012 11:19, Iguan_007 Iguan_007 pisze:
> [...]
    powodu zeby musial dostosowywac sie do Ciebie "bo pisesz x lat".

    Jak dla mnie definicja w FAQ jest jasna. Komputer klasy PC
    to komputer wywodzący się z IBM PC. Komputer osobisty to
    komputer osobisty. Komputer PC jest komputerem osobistym,
    komputer osobisty niekoniecznie jest komputerem klasy PC.
    Tak jest od 1981 roku i trzeba naprawdę nie znać historii
    informatyki, żeby twierdzić inaczej.

    > A ja mysle ze tak jak ludzie zaczeli pisac o laptopach, tak zaczna pisac o
    tabletach i co tam dalej po nich bedzie.

    Jak zniechęcą w ten sposób osoby, które coś wiedzą, to
    będą mogli sobie dyskutować do woli, ale o niczym.

    > No i? W ktorym miejscu kloci sie to z opisem temtyki grupy?

    Z tym, że jest to zupełnie inna specyfika. "Pecetowiec" nie
    zna specyfiki Apple, a użytkownik Apple nie zna specyfiki PC.
    To jak, jakbyś na forum Mercedesa zaczął pytać o szczegóły
    dotyczące BMW.

> [...]
    tabletami - wyobraz soebie ze sa to akcesoria do sterowania np. muzyka w "Twoim PC".
    Wilk syty i owca cala, mozemy na tym zakonczyc?"

    Tablety NIE SĄ akcesoriami do sterowania muzyką. Nie naginaj
    rzeczywistości.

    """""""|
    | | |
    ......./

  • 84. Data: 2012-11-22 11:57:44
    Od: Iguan_007 Iguan_007 <i...@g...com>

    On Thursday, November 22, 2012 8:24:43 PM UTC+10, Radosław Sokół wrote:

> [...]
    powodu zeby musial dostosowywac sie do Ciebie "bo pisesz x lat".

    > Jak dla mnie definicja w FAQ jest jasna. Komputer klasy PC

    A dla mnie klasa PC to klasa komputerow osobistych. Cos takiego jak ta definicja (za
    Wikipedia):"A personal computer (PC) is any general-purpose computer whose size,
    capabilities, and original sales price make it useful for individuals, and which is
    intended to be operated directly by an end-user with no intervening computer
    operator. This contrasted with the batch processing or time-sharing models which
    allowed larger, more expensive minicomputer and mainframe systems to be used by many
    people, usually at the same time.".

    Jesli nie widze ani jednej ani drugiej interpretacji w FAQ, nie uwazam ze Twoja
    definicja ma byc z zalozenia lepsza.
    Dla mnie PC oznacza PC i do czasu do kiedy poprosisz admina o dopisanie "_IBM_ PC",
    mowimy tylko o komputerze osobistym.

    tabletach i co tam dalej po nich bedzie.

    > Jak zniechęcą w ten sposób osoby, które coś wiedzą, to
    > będą mogli sobie dyskutować do woli, ale o niczym.

    Mysle ze nikt nie bedzie plakal.

    > Z tym, że jest to zupełnie inna specyfika. "Pecetowiec" nie
    >
    > zna specyfiki Apple, a użytkownik Apple nie zna specyfiki PC.

    Apple jest komuputerem osobistym. Wracamy do punktu wyjscia - co mowi opis grupy, a
    co sobie dopowiedziales.

    > To jak, jakbyś na forum Mercedesa zaczął pytać o szczegóły
    > dotyczące BMW.

    To nie jest forum Mercedesa (IBM). Opis grupy mowi o klasie PC, bez wyszczegolnienia
    jakiejkolwiek marki.

> [...]
    Wilk syty i owca cala, mozemy na tym zakonczyc?"

    > Tablety NIE SĄ akcesoriami do sterowania muzyką. Nie naginaj

    Chcialem tylko Ci pomoc w akceptacji tego urzadzenia :) Dla mnie jest to po prostu
    komputer osobisty. Pomyslalem ze bedzie milej jesli znajdziemy jakies rozwiazanie.
    Nie uznajesz tabletow jako komputerow na tej grupie, wiec porozmawiajmy o
    akcesoriach. Moga byc monitorem, urzadzeniem do sterowania filmami czy co tam jeszcze
    sobie wymyslisz. Jesli spojrzysz na ostatnie watki to zobaczysz pytania o reutery,
    dyski sieciowe, sluchawki czy drukarki. Akcepujesz te urzadzenia bo mozna je _tez_
    podlaczyc do "Twojego" PC? Dlaczego wiec nie mozesz zaakceptowac tableta ktorego
    _tez_ mozna podlaczyc?

    Pozdrawiam,

    Iguan

    -
    Iguan007
    Sezon caly rok:

  • 85. Data: 2012-11-24 12:10:46
    Od: Radosław Sokół <R...@g...one.pl>

    W dniu 22.11.2012 11:57, Iguan_007 Iguan_007 pisze:
> [...]
    allowed larger, more expensive minicomputer and mainframe systems to be used by many

    To Twoje zdanie. Masz do niego prawo i masz prawo się mylić,
    że ta grupa zajmuje się PC w sensie komputera osobistego, a
    nie PC w sensie IBM PC. Nie bierzesz pod uwagę tego, co było,
    zanim tu zacząłeś pisać.

    W każdym razie dla mnie to oznacza EOT, nie zamierzam tracić
    czasu na dyskusje z Tobą ani zmieniać swojego zdania. Pisz
    o czym chcesz ale licz się z moim odpowiedziami wskazującymi
    że to jest NTG.

> [...]
    podlaczyc do "Twojego" PC? Dlaczego wiec nie mozesz zaakceptowac tableta ktorego

    To nie jest komputer osobisty tylko komputer specjalizowany,
    a w zasadzie zabawka, często bez możliwości tworzenia i uru-
    chamiania własnego oprogramowania, co kłóci się z ideą kom-
    putera osobistego.

    """""""|
    | | |
    ......./

  • 86. Data: 2012-11-24 13:30:21
    Od: Iguan_007 Iguan_007 <i...@g...com>

    On Saturday, November 24, 2012 9:10:40 PM UTC+10, Radosław Sokół wrote:

> [...]
    people, usually at the same time.".

    > To Twoje zdanie. Masz do niego prawo i masz prawo się mylić,

    Ty rowniez, czego najwyrazniej nie bierzesz pod uwage. Wiem, szokujace.

    > że ta grupa zajmuje się PC w sensie komputera osobistego, a
    > nie PC w sensie IBM PC. Nie bierzesz pod uwagę tego, co było,
    > zanim tu zacząłeś pisać.

    Co niby bylo? Zerknalem do archiwum sprzed 10 lat - bylo to jest teraz. Ktos pisal o
    komputerze, ktos o drukarce a ktos nie na temat o Windowsie. Chyba oczywiste ze
    kiedys nie bylo wpisow o tabletach. To niz znaczy, ze teraz ma ich nie byc.

    > W każdym razie dla mnie to oznacza EOT, nie zamierzam tracić
    > czasu na dyskusje z Tobą ani zmieniać swojego zdania.

    Jakos mnie to nie dziwi.

    > Pisz
    >
    > o czym chcesz ale licz się z moim odpowiedziami wskazującymi
    >
    > że to jest NTG.

    Wowczas Ty licz sie moimi odpowiedziami, ze Twoje widzimisie nie jest prawem
    obowiazujacym na tej grupie. Ale masz moje slowo, ze jesli opis grupy lub FAQ zawezi
    temat dyskusji to nie napisze nic kontrowersyjnego.

> [...]
    ktorego _tez_ mozna podlaczyc?

    > To nie jest komputer osobisty tylko komputer specjalizowany,

    "Komputer specjalizowany", hahaha :))
    Prosze, nie zartuj. Tablet jest komuputerem osobistym bardziej niz pudlo stojace pod
    biurkiem. Moze wpisz w Goole "Tablet PC"? A pozniej poszukaj tabletow pod swoim
    haslem "komputer specjalizowany". Jak poszlo, gdzie znalazles te tablety?

    > a w zasadzie zabawka, często bez możliwości tworzenia i uru-
    > putera osobistego.

    Kolejna definicje naraz sobie wymysliles? Niezle Ci idzie! w sumie po "komputerze
    specjalizowanym" nic mnie juz nie zdziwi. Komputer przestanie byc komputerem
    osobistym bo zamiast pisania wlasnego oprogramowania bede korzystal z gotowego? To
    co, takie typowe programy dla komputera osobistego jak przegladarka www, klient
    poczty czy arkusz kalkulacyjny trzeba sobie teraz samemu pisac?

    Pozdrawiam i zycze milego weekendu,

    Iguan

    -
    Iguan007