    Newsgroups: pl.comp.pecet
    From: PK <P...@n...com>
    Subject: Re: a moze nowa grupa ???
    Date: 04 Nov 2012 12:01:05 GMT

    On 2012-11-04, Jacek Maciejewski <j...@g...pl> wrote:
    > Jestem przeciw rozdrabnianiu, zważywszy stale malejącą frekwencję. Na wielu
    > grupach specjalistycznych ani jednego postu, co świadczy o tym że
    > tygodniami nikt tam nie pisze. I masz potem wątpliwości czy jak napiszesz
    > to ktoś w ogóle przeczyta.

    Jest tak jak piszesz. Z drugiej strony jest ogromna bezwładność (beton)
    wśród użytkowników. Na tej grupie odpowiedzi "NTG" pojawiają się po
    pytaniach o systemy operacyjne czy jakiś konkretny soft. To odstrasza
    nowe osoby i przeszkadza wielu bardziej doświadczonym.
    Grupy z bardziej wyluzowanymi osobami radzą sobie dużo lepiej (myślę
    o pl.rec.foto.cyfrowa, pl.rec.rowery i pl.misc.samochody).

    > Sądzę że usenet będzie ewoluował w kierunku zmniejszenia liczby grup i
    > zmniejszenia liczby uczestników przy jednoczesnym podniesieniu ich jakości.
    > Stanie się raczej elitarnym (jak to było na początku) kanałem łączności a
    > tzw. masy przeniosą się na tablety, komóry i www fora.

    Wątpię. Usenet od początku istnienia obniżał poziom (w sensie wymiany
    osób naprawdę znających się na temacie na mniej zaawansowanych
    hobbystów). Trudno sobie wyobrazić powód do zmiany tego trendu.
    Szczególnie w czasach tak ogromnych zmian w sposobie korzystania
    z internetu. Usenet na pewno zostanie "sprywatyzowany" (w sensie
    zastąpienia serwerów masowych takimi specjalistycznymi na kilka grup
    i oderwania się od tradycyjnej hierarchii z betonowym zarządem).

    Na bardziej współczesne kanały przenieśli się specjaliści. Usenet dziś
    to tak naprawdę garstka osób (głównie o jakimś tle komputerowym - choćby
    wyłącznie hobbystycznym). Wygląda to tak samo we wszystkich krajach.
    O żadnej "elicie" nie ma mowy.

    pozdrawiam,
    PK