  • Data: 2002-11-08 14:33:04
    Temat: Re: a moze inaczej? (p2p)
    Od: "Huginn" <j...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
    wezlach
    > takich jak np. jest na Pieknej w Warszawie. Wyjscia w swiat maja swoje i
    nie
    > korzystaja z TP S.A. A od tpsa kupuja Gwarantowane pasma PVC. Co oznacza
    ze
    > jak kupia 2 Mb to NIKT inny po ich 2 Mb nie bedzie biegal. Za to placa
    > ciezkie pieniadze w kwotach ok 6000 netto miesiecznie.za odcinek 50 km. A
    ja
    > mowiac o sieci TP mialem na mysli siec w ktorej wisi wszystko co ma dostep
    > do Internetu i korzysta ze szkieletu TP.

    Dokladnie wyglada tak - pracowalem tam (IDS nasteponie od konca 2001 TDC)
    dwa lata i wiem jak to dziala - moge podac Ci przyklady - w Toruniu maja 2
    mbps z cirem 64, w Inowroclawiu 1 mbps z cirem 32, w Olsztynie to samo
    tylko razy dwa, w Szczytnie 1 mbps z cirem 32, KLetrzynie 1 mbps z cirem 32,
    w Lidzbarku Warminskim 1 mbps z cirem 32, w Mragowie 1 mbps z cirem 32, w
    Bydgoszczy 2 mbps z ciorem 64, Bialymstoku 2 mbps z cirem 64, Suwalkach 1
    mbps z cirem 32, Lomzy 1 mbps z cirem 32. itd., itd.,
    Wszystko polpak, a co jest najciekawsze lacza tranzytowe ze swiatem
    kupowali jeszcze jakies pol roku temu od Internet Partners (ebone).
    Owszem jest to wszystko polaczone w siec szkieletowa - ale jakosc jest
    naprawde kiepska, a ze sa podlaczeni w Warszawie do polaczen
    miedzyoperatorskich jest to fakt, ale teraz kazdy liczacy sie operator tym
    samym dysponuje, ale co z tego jak to dziala tylko w dwoch czy trzech moze
    czterech miastach, w pozostalych jest kiszka:(.
    A co do przeliczen to sie orientuje:). Podkreslam tylko jak ktos chce miec
    super jakosc niech wezmie sobie lacza Telenergo, jak chce miec troszke
    bardziej gwarantowane pasmo niech wezmie polpak, neo, czy tez sdi i sobie
    zasysa do woli co chce tylko, zeby do mnie nie mial pretesji, ze transfery
    sa mierne, i ograniczenia sa konkretne na porty. w nocy moze sobie zasysac
    do 128 kbps.

    > Dla przykladu powiem ci jak to wyglada u nas. Ja jestem podpiety Polpakiem
    2
    > Mb/s do wezla do ktorego podpieci sa inni na SDI. Jest ich 16 terminali.
    > Efekt z doswiadczenia wziety ze jak nasz polpak zawala 2 Mb to nagle te 16
    > SDI zaczyna stawac. Ot taka uwaga. Wiec co jest powodem ?
    > Czy uwazasz ze cena SDI byla by taka sama jakby TP do tych SDI i polpakow
    > podpietych w tym wezle doprowadzila i zarezerwowala lacze min 4 Mb ?

    Sam tez cos podobnego zauwazylem - tepsa zaczyna mocno kombinowac:(, mowiac
    ze trakty dla sdi nie sa zwiazane z traktem polpakowskim.

    pozdr
    Jurek