  • Data: 2002-11-11 12:52:03
    Temat: Re: a moze inaczej? (p2p)
    Od: MSZ <d...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 2002-11-09 10:13, Użytkownik Jaroslaw Druzbinski napisał:

    > No to nie wiem na czym polega twoja rola admina jezeli ty masz patcha raz na
    > miesiac. Ja na FreeBSD mam aktualizacje i patche codziennie. Dlatego tacy
    > admini jak ja nie sciagaja albo to robia sporadycznie raz na rok a moze
    > mniej.

    Cóż, serwer to jest serwer i ma wyrżnięte wszystko co nie jest niezbędne.
    Zostało niewiele i to programów, które jakoś tak rzadko mają problemy.
    Poza tym, patche muszę instalować tak, żeby nie wywaliły się rózne serwisy
    - a np. przejście na PHP 4.2.x narobiło trochę problemów bo miał inne
    domyślne ustawienia.

    > Dlatego nie lubie producentow tego programu gdyz w celu pozyskania
    > uzytkownikow i kasy lamia wszelkie zasady internetu. Jak mozna pisac
    > aplikacje ktora korzysta z portow zarezerwowanych dla innych uslog ? np.. 80
    > To jest swinstwo i chamstwo

    Czyli ze względów estetyki. Mogę to zrozumieć...

    > Pisalem o adminach nie o "adminach" Admini nie maja czasu na pierdoly ale
    > "admini" sciagaja jeden patch w miesiacu jak im kolega powie ze jest dziura
    > a 29 dni sciagaja filmy czy co innego.

    Do ściągania duperel to ja mam teraz komputer w domu :-> W robocie to
    generalnie i tak jest za dużo innych spraw...

    > No coz ja uwazam ze kazdy admin ma full dostep i nie ogranicza go bez
    > potrzeby. Ale z pewnoscia nie wykorzystuje go do Kazaa a w wiekszosci czasu
    > do logowania zdalnego takiego jak ssh. I nie jest to dla przyjemnosci a
    > raczej dla konfortu pracy.

    Owszem, jest ileś dobrych powodów, żeby admin miał nieograniczony dostęp.
    I wątpię, żeby ktoś zawodowo zajmujący się administracją sieci używał
    Kazaa. I nawet mam wrażenie, że dzięki coraz większej dostępności sdi, neo
    czy sieci osiedlowych coraz rzadziej ma chęć ciągnąć z pracy, skoro można
    z domu i przenosić plików nie trzeba. Tym niemniej, jestem przekonany, że
    prawie każdy raz czy drugi ściągnął coś nie związanego z pracą.

    --
    M.S.Z.: Mechanical Synthetic Zombie * msz(at)msz.pmp.com.pl

    Well... really... who's to say that mankind wouldn't be better
    off is a few thousand people I personally consider too annoying
    to exist happen to die loud, flashy, painful deaths along the way?
    (Jordan, EN)