  • Data: 2002-11-07 16:58:37
    Temat: Re: a moze inaczej? (p2p)
    Od: c...@-...mediaport.-to-tez-wywal-.pl szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 7 Nov 2002 15:02:16 +0000 (UTC), MSZ <d...@p...com.pl>
    wrote:

    >Można, oj można...

    ale w jakim celu... ?

    >Nieprawdą jest jakoby. Niektórzy tak, ale było parę wypowiedzi przeciw p2p
    >w ogólności.

    - p2p sa zle z racji faktu, iz wiekszosc p2p "zapuszczona" na
    laczu bez regulacji pasma po stronie zarówno routera, jak i zwyklych
    ustawien po stronie usera (ag, czy kaaze mozna sobie w komputerze
    "spowolnic" umozliwiajac tym innym i sobie normalna prace z innymi
    uslugami) powoduje calkowite "ubicie" calego pasma
    (mam na mysli oczywiscie p2p sluzace do rozproszonej wymiany plików,
    a nie ircowe dcc, czy komunikatory)
    - p2p DAJA SIE LUBIC, gdy mozliwe jest regulowanie pasma i/lub gdy
    uzytkownik sam ustawi sobie odpowiednie limity (co mu sie przyda
    zwlaszcza, jesli sa ustawione limity "na usera" a nie "na usluge")
    - nie jest mozliwe (nie bylo znane rozwiazanie gdy zaczynalismy ten
    watek) proste regulowanie pasma (na routerze) w przypadku kaazy2...
    mozna limitowac "per user" - ale to wymaga wspóldzialania obu stron,
    jesli user chce byc zadowolony z jakosci innych uslug - z obserwacji
    na wlasnym poletku widze, ze uzytkownicy sa zazwyczaj strasznie
    podejrzliwi wobec prosb o np. spowolnienie sobie kaazy do 64kbps -
    puszczaja wiec transmisje na full, a nie kojarzac tego faktu z tym,
    ze przestaja im sie otwierac strony i sciagac poczta, dzwonia
    z narzekaniami, albo po czasie odmawiaja placenia dostawcy.

    >Tak to działa. Usery mają radochę a autorzy softu kasę. Chyba że luser

    ale gdyby nie polityka przycinania pasma itd... takie "nic nie
    robiace" kaazy2 zamulilyby pól polskiego internetu...

    >Do tego może szłużyć również z tuzin innych protokołów, choćby wcale
    >często używane ftp.

    w kwestii piractwa roznica miedzy kazaa2 a ftp jest taka, jak miedzy
    pistoletem, a nozem... obydwa przedmioty moga posluzyc do zabicia
    czlowieka, ale w przypadku noza mozna jego uzywanie tlumaczyc potrzeba
    pokrojenia chleba, czy przeciecia sznurka, a w przypadku pistoletu
    tlumaczenie, ze chcialo sie nim np. wylaczyc na odleglosc telewizor
    jest juz mniej wiarygodne...

    >Jak tego kiedyś używałem, to nie zauważyłem, żeby działało wolniej, a
    >nawet powiedziałbym, że od gnutelli było znacząco szybsze. Usery

    AFAIK jak tylko admini zaczeli kroic pasmo na porcie 1214 kazaa1 stala
    sie dosc wolnym medium (nie mowie o calkowitym blokowaniu, ale
    przycinaniu pasma) - jako najwczesniej "rozpracowana".

    >A widziałeś ty jakiś masowo sprzedawany/rozdawany program zawierający
    >dokumentację TECHNICZNĄ? A nie tylko obrazki ze strzałką i opisem "tu

    moze dokumentacja techniczna, to zle slowo, ale np. w przypadku
    audiogalaxy producent informowal na stronie, na jakich portach to
    dziala (aczkolwiek nie zachecal do blokowania, tylko podawal przyklady
    wykorzystania za maskarada itd.)

    >To się nazywa, ten tego, wolna konkurencja czy jakoś tak?

    to samo mozna powiedziec o dresiarzu, który wystawia za okno kolumny
    1000W i daje na caly regulator "umpcyk umpcyk" uniemozliwiajac ludziom
    w promieniu 500m wysluchanie wiadomosci w telewizji, czy skupienie sie
    na pracy...

    >Tylko czemu nie widzę postów od tych biednych i sponiewieranych,
    >popierających blokowanie?

    wynik zaparowania okularów? ;)

    na zakonczenie akcent ubarwiajacy.
    w miejscu gdzie mieszkam jest kilka sieci osiedlowych. w jednej
    uzytkownicy dopuscili sie rekoczynów wobec _administratora_ który
    mial na komputerze zapuszczone non-stop w tle Kazaa maksymalnie
    wysycajace lacze...

    --
    190cm 86kg | _| , | , | '_| ||___ #poznan #fidonet 2:482/64