  • Data: 2019-10-21 13:32:25
    Temat: Re: Zywotnosc SSD
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 21 Oct 2019 01:00:39 GMT
    doszła do mnie wiadomość <Xq7rF.378772$et3.39643@fx12.ams1>
    od Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> :

    >No właśnie, dlaczego padają właśnie w ten sposób, że znikają z systemu /
    >biosu? Oprogramowanie kontrolera siedzi w jakiś sposób na tych samych
    >kościach?

    Tak jest, w dodatku obszar zajęty przez firmware może podlegać pod "recycling".
    Na szczęście większość dysków ma liczniki zapasowych bloków i liczniki spodziewanego
    czasu życia, dowolny program do odczytu parametrów SMART potrafi te liczniki odczytać
    sygnalizować dzwiękiem krytyczne wartości(o ile dysk nie padnie wcześniej).