  • Data: 2019-10-24 21:02:30
    Temat: Re: Zywotnosc SSD
    Od: yorgus <y...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 20 Oct 2019 18:23:45 +0200, J.F. <j...@p...onet.pl> napisal:

    > https://www.youtube.com/watch?v=05qAelZei54
    >
    > http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/test-wytrzy
    malosci-dyskow-ssd.html

    > Teoria chyba zgadza sie z praktyka - ok 10 tys zapisow i flash
    > wysiada. Hm, duzo to i malo.
    >
    > Ciekawe - zapisywali plikami czy sektorami - bo narzut przy zapisie
    > plikowym pewien jest.
    >
    > Swoja droga to ciekaw jestem jak oni te dyski/karty itp zrobili - tzn
    > gdzie pamietaja co jest gdzie zapisane.
    >
    > J.

    Większy problem to jest upływ ładunku w funkcji temperatury. Jak zostawisz dysk
    nieużywany
    na pare lat to też na nim nic nie bedzie. Mnie sie już kilka pendrivow i kart sd
    skasowało
    tak po 3-4 latach. Dyski kupowałem dobre, i używałem wiec nie bylo tego problemu, ale
    flashe
    są te same więc problem pewnie też bedzie ten sam. Zaraz jak sie pojawiły
    konsumenckie ssd (tak
    koło 2010) to chyba intel wypuscił fajnego pdf z zależnością żywotności danych od
    temperatury.
    Wtedy nie było dysków tlc i qlc, więc teraz jest z tym znacznie gorzej. Zauważ, że
    żadne
    kody nadmiarowe nie pomogą jak danych po prostu nie bedzie.