    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Żyrandol w wersji ze ściemnianiem.
    Date: Mon, 23 Sep 2024 15:09:17 +0200
    <vcci5l$16knv$1@news.icm.edu.pl> <vce8p8$msf$1@news.chmurka.net>
    <w...@4...net>
    <vce9r7$msf$2@news.chmurka.net>
    <7dw4fnclut70$.15bck6h3z9dep.dlg@40tude.net>
    <vcerou$vaa$1@news.chmurka.net>
    <o...@4...net>
    <vck473$l6s$1@news.chmurka.net>
    <7hsmeseouvew$.1l74andp353fv.dlg@40tude.net>
    <vckg4u$1i6$1@news.chmurka.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <vcmi4p$h48$2@news.chmurka.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <vcmkkb$im0$1@news.chmurka.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>

    On Sat, 21 Sep 2024 17:02:09 +0200, Jarosław Sokołowski wrote:
> [...]

    Nie wiem czy tak kiedyś było ... no chyba, ze to normalne, bo
    scyntylator lepszy niż klisza, i w tej "kasecie" schowany..

    No własnie - jak ma być małe, to zmniejszać trzeba optycznie, bo
    rentgenowskie soczewki kiepskie.

    Z tą dawką, to nie jestem pewien, moze porównywalną?

    I tu pewnie dawka była większa, bo oglądanie trwało.
    Potem mogła być jakas kamera do oglądania, a czułość rosła ...

    > To są kolejne, jeszcze inne rzeczy. Kiedyś żona złamała rękę, trafiła
    > na SOR szpitala, w którym znajomy robi za technika od zdjęć. No to mi
    > pokazał wszystko od kuchni. Zamiast kasety z kliszą srebrową podłożył
    > jakieś takie cóś płaskie, potem włożył to w diwajs, który nazywał
    > "skanerem".

    I to płaskie, to nie był cały skaner?
    Bo teraz bym się nie zdziwił, elektronika z pamięcią, a potem odczyt w
    interfejsie.

    Chyba gdzies u dentysty cos podobnego widziałem - najpierw cos
    płaskiego w usta, a potem to w "skaner".
    Tam nie wiem, czy wielorazowego użytku, bo u nich rozmiar mały - stać
    ich na jednorazowe :-)

    Ale one chyba najbardziej zaraźliwe są.

    J.