  • Data: 2024-09-23 17:10:31
    Temat: Re: Żyrandol w wersji ze ściemnianiem.
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F napisał:

    > Niby tak, ale warto by zobaczyc na czym kapitalistom bardziej
    > zależało.

    Zapewne świetny temat pracy doktorskiej na wydziale psychologii.
    Ale w praktyce jakie to ma znaczenie?

    > A jeśli odwrotnie? Fabrykanci 20x więcej niz klient?
    > Szczególnie, ze czytasz - podniesli ceny.

    Fabrykant skrócił żywotność z 2000 do 1000 godzin. To wiemy, jest
    napisane. Załóżmy, że ceny też podniósł dwukrotnie. No to przychód
    mu wzrósł cztery razy. Żarówki znane mi z praktyki kosztowały 50
    razy mniej, niż zużywany przez nie prąd. Czyli mało klient stracił.
    A na prądzie zyskał dużo.

    > Ale jeszcze mnie te patanty intrygują, moze GE wymyślił cos kluczowego

    Dużo wymyślali w międzyczasie. Tysiącgodzinna żarówka świeciła sto
    lat temu kilka razy taniej od dwutysiącgodzinnej. A w ciągu stu lat
    świecenie jeszcze potaniało (nie wiem, czy w dolarach, ale w kWh na
    pewno).

    > Ale co - przy okazji sie robotnik nie pożywi?

    Tak się pożywiał, że w końcu komucha za swe krzywdy pogonił. Pewnie
    z obżarstwa mu się we łbie porzewracało.

    --
    Jarek