  • Data: 2024-09-23 16:55:47
    Temat: Re: Żyrandol w wersji ze ściemnianiem.
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F napisał:

    > Ani jednego nie znasz?
    > Bo troche choruje, cos mi chodzi po glowie, ze nawet rośnie.

    Nie znam. Czytałem, że "gruźlica wraca", ale wyobrażałem to sobie tak,
    że znaleziono kogoś, kto zachorował.

    > Szczepionki, antybiotyki, choćby te zdjęcia, lepsze wyżywienie,

    Mnie wszkole podstawowej na lekcjach biologii (a może czegoś innego)
    uczyli, że nie wolno pić nieprzegotowanego mleka. Bo tam *jest* gruźlica.
    To samo mówił telewizor, pisała o tym prasa. Prątki Kocha były tak
    oczywistym składnikiem mleka, jak laktoza. Dzisiaj, jeśli wykryją kilka
    bakterii w jakimś produkcie spożywczym, to wycofuje się całą partię.

    > i prawie zwalczyliśmy.

    Mówią, że pierwszy skokowy spadek zachorowań nastąpił wtedy, gdy dorożki
    w miastach zostały zastąpione przez samochody. Prątki jakoś szczególnie
    lubią bywać w oparach końskiej kupy.

    --
    Jarek