  • Data: 2012-12-09 20:44:19
    Temat: Re: Zuzcie sondy lambda
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Tmek" <T...@d...ek>

    > Czy sonda lambda wraz z czasem eksploatacji (bo zywotnosc ma) zmienia
    > parametry swojej pracy?
    > Uscislajac, czy mimo zachowania funkcjonalnosci i reakcji na zawartosc w
    > spalinach tego co mierzy, moze zmienic sie proporcionalnie jej czulosc?
    >
    > Czyli czy zamiast zalozmy wytwarzac 0.5V przy zrownowazonej mieszance
    > bedzie dawac 0.4V albo w druga strone, 0.6V itd?
    > Chodzi o zagadnienie ktore mzna nazwac zmiana wyskalowania w czasie pracy.
    >
    > Czy tez nie ma to miejsca i zuzycie obajawia sie nie przesunieciem
> [...]

    To napięcie daje komp, więc raczej nie zmieni się póki sonda nie padnie na
    amen. I ten komp realizuje określony cykl pracy tej sondy. Poszukaj sobie w
    necie. Możesz też jakimś adapterem OBD2 czy innym odpowiednim, sprawdzić jak
    sonda pracuje.

    Zmieniałem ze dwa razy sondę, podejrzaną o zwiększone zużycie po dłuższych
    przebiegach i nigdy niczego to nie wniosło do sprawy. Wyobrażam sobie, że
    mogłoby, gdyby naprawdę była uszkodzona, ale jeśli pytasz czy zmieniają się
    parametry tej sondy to ... biorąc pod uwagę, że te moje sondy zwykle miały
    swój przebieg ... najwyraźniej niespecjalnie. Są też różne sondy. Może
    bardziej zaawansowane bardziej wrażliwe są...