  • 1. Data: 2011-06-17 07:49:25
    Temat: Zupełne rozładowanie akumulatora - jak go naładować?
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Hej,
    przez niedopatrzenie (nie zamknąłem dokładnie kufra i kontrolka świecąca
    kilkadziesiąt godzin zrobiła swoje) rozładowałem dokumentnie mały
    akumulator w skuterze (aku ma kilkanaście Ah - standard motocyklowy).
    Podłączyłem go teraz do prostownika, ale coś widzę że nie zastartował z
    ładowaniem - pewnie ma za niskie napięcie (prostownik z serii
    'bezobsługowych'). Jest jakaś szansa na uratowanie ustrojstwa?
    J.F. pamiętam, że Ty kiedyś uprawiałeś jakieś voodooo z akumulatorem -
    przypomnisz mi co mam zrobić, żeby wykorzystać szansę?
    Jestem w fabryce - jedyne co mam to akumulator, prostownik i narzędzie
    wielofunkcyjne ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Sebastian S.

  • 2. Data: 2011-06-17 07:52:57
    Od: "ania" <a...@w...pl>

    > Podłączyłem go teraz do prostownika, ale coś widzę że nie zastartował z

    podłoncz go drutami do samochodu kolegi i tak podładuj z 15min (jeśli jest
    12V) Potem powinien rushyć. Sam testowałem kilka razy

    ANia

  • 3. Data: 2011-06-17 08:06:58
    Od: "Lukasz" <l...@b...net.pl>

    Użytkownik "Seba" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
    > pewnie ma za niskie napięcie (prostownik z serii
    > 'bezobsługowych'). Jest jakaś szansa na uratowanie ustrojstwa?

    ja dwa razy uratowałem akumulatory które miały <2V (jeden kolegi z osobówki
    PB więc pewnie ok 45Ah, drugi z busa T4 - tam to chyba koło 90Ah) -
    prostownikiem samoróbką (dobre są też stare ruskie prostowniki) - na start
    dawałem mu strzała takim prostownikiem z maksymalnym prądem i napięciem (ok.
    15,5V, 10A), wtedy napięcie akumulatora skoczyło - nie pamiętam do ilu, 10
    czy 12V - wtedy już ładowałem 'bezobsługowym' z LIDLa.
    --
    Pozdr
    Lukasz

  • 4. Data: 2011-06-17 09:18:24
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-06-17 07:49, Seba pisze:
> [...]
    > przypomnisz mi co mam zrobić, żeby wykorzystać szansę?
    > Jestem w fabryce - jedyne co mam to akumulator, prostownik i narzędzie

    Zobacz ile ma pojemności Ah.

    Weź normalny prostownik, który ma możliwość regulacji prądu ładowania,
    ustaw prąd ładowania na poziomie 1/10 pojemności akumulatora i ładuj
    przez 12-13h.

    Standardowy akumulator motocyklowy ma 7-9Ah a nie kilkanaście ;) Tak
    więc prąd ładowania 700-900mA. Jak dorwiesz prostownik prostownik, który
    ma możliwość także ustawienia napięcia ładowania ustaw 13,8V.

    Ewentualnie jak nie znajdziesz takiego prostownika weź zwykły
    najprostszy prostownik (byle nie miał z 20A prądu ładowania;)) i podłącz
    go na jakieś 15min, później weź swój automatyczny i kontynuuj ładowanie.

    Nagłe strzały dużym prądem i napięciem zabiją aku całkowicie.

    Tak czy siak akumulator niedługo nada się na złom ale może do końca
    sezonu pochodzi.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 5. Data: 2011-06-17 09:26:32
    Od: MM <k...@g...pl>

    Dnia 17-06-2011 o 07:49:25 Seba <s...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > przypomnisz mi co mam zrobić, żeby wykorzystać szansę?
    > Jestem w fabryce - jedyne co mam to akumulator, prostownik i narzędzie

    Jak mi w telefonie bateria padła tak, że nie reagował na podłączenie
    ładowarki to zawsze podgrzewałem baterię np kładąc na grzejniku, i po
    kilku minutach zaskakiwało ładowanie :)

  • 6. Data: 2011-06-17 09:28:21
    Od: Grzegorz <g...@g...com>

    On 17 Cze, 07:49, Seba <s...@g...pl> wrote:
> [...]
    > przypomnisz mi co mam zrobić, żeby wykorzystać szansę?
    > Jestem w fabryce - jedyne co mam to akumulator, prostownik i narzędzie

    Dla ograniczenia prądu ładowania możesz w szereg wpiąć żarówkę. OIDP
    bardzo mocno rozładowane akumulatory ciężko się ładuje właśnie z tego
    powodu, że na dzień dobry biorą za duży prąd.

  • 7. Data: 2011-06-17 09:30:07
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-06-17, Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote:

    > Standardowy akumulator motocyklowy ma 7-9Ah a nie kilkanaście ;)

    No popatrz, mam standardowy i ma 14Ah ;-)

    --
    Artur

  • 8. Data: 2011-06-17 09:30:47
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 17-06-2011 09:18, Lewis rzecze:

    > Nagłe strzały dużym prądem i napięciem zabiją aku całkowicie.

    Otóż to. Ja bym tylko dodał, że w braku innego prostownika
    podłączyłbym drugi akumulator (np. samochodowy), ale przez
    żarówkę (jakieś 15W) w celu ograniczenia prądu. Po podładowaniu
    można już podpiąć automatyczną ładowarkę.

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 9. Data: 2011-06-17 09:33:54
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-06-17 09:30, AZ pisze:

    > No popatrz, mam standardowy i ma 14Ah ;-)

    No tak zapomniałem że 650ccm Burgman itp to też skuter ;)

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 10. Data: 2011-06-17 10:11:27
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Dnia Fri, 17 Jun 2011 09:33:54 +0200, Lewis napisał(a):

    > No tak zapomniałem że 650ccm Burgman itp to też skuter ;)

    U mnie też to nie jest najmniejszy pierdzikółek ;)

    Nie wiem jaką pojemność ma aku - ale to porządna Yuasa, więc strzelam że
    te kilkanaście Ah jednak ma.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebastian S.