  • 21. Data: 2009-03-30 13:49:21
    Temat: Re: Zostan Czakiem Norisem
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    adam pisze:
    > Przyzwyczaiłem się do pewnika, cena = jakość, ale to czasami jest złudne.
    > Ów skrót myślowy wziął się chyba stąd, że z reguły to co kwalifikuję
    > jako lepsze = droższe ; )
    > Niestety mam tak prawie w dowolnej dziedzinie - to co mi się podoba jest
    > prawie zawsze poza moim zasięgiem ; )))))

    Dzisiejszy świat jest bardzo specyficzny. To samo może kosztować bardzo
    różnie w zależności od czasu, przestrzeni i otoczenia. To tego
    wszechobecna unifikacja sprawia, że np. gpsy z biedronki są czulsze od
    profesjonalnych nawigatorów outdoorowych, a trzycyfrowe canony częściej
    nowocześniejsze od dwucyfrowych.
    Znów, jak w dawnych czasach, rządzi doświadczenie.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 22. Data: 2009-03-30 13:50:51
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Janko Muzykant wrote:

    > Nie, to jest podważenie tezy, że nawet przy 800x600 widać od razu.

    Kiedy widać.

    > A tu
    > mamy praktycznie dwa razy tyle i są wątpliwości (zdjęcia były wycinane z
    > 1600, bo mi drzewko z prawej na pierwszym planie weszło w kadr i go
    > zdradzała od razu, co jest z czego).

    Jak nie widzą to ich sprawa. Ja widzę bez żadnego rzucania monetą. A skoro tak
    to wygląda w 800x600 to strach pomyśleć jak było w oryginale.

  • 23. Data: 2009-03-30 13:52:07
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Mateusz Ludwin pisze:
    > Ja przede wszystkim widzę od razu szum na drzewach z G9. Więc tak,
    > różnica JEST widoczna.

    Ale gdybym jedno zrobił tu, a drugie dwie ulice dalej i jutro, to by to
    nie było takie oczywiste.
    Tu chodzi o zdrowy rozsądek - nikt mi nie powie, że do 800x600
    lustrzanka da wyraźnie lepszą jakość (jeśli tylko kompakt da radę ze
    względu na go, iso i ogniskową)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /piękne chwile w życiu? - tak się zmęczyć, żeby nie mieć ochoty na seks/

  • 24. Data: 2009-03-30 13:53:22
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Mateusz Ludwin pisze:
    > Kiedy widać.

    Ktoś jeszcze widzi od razu i narzeka? Bez fotoszopa, zjaśniania monitora
    i mrugania oczami?

    > Jak nie widzą to ich sprawa. Ja widzę bez żadnego rzucania monetą. A
    > skoro tak to wygląda w 800x600 to strach pomyśleć jak było w oryginale.

    Tak to wygląda w 1600x1130 dokładnie.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /jestem wariat na motorze, najszybszy we wsi!/

  • 25. Data: 2009-03-30 13:55:16
    Od: "Pawel W." <p...@p...onet.pl>

    Mateusz Ludwin wrote:

    > Ja przede wszystkim widzę od razu szum na drzewach z G9. Więc tak,
    > różnica JEST widoczna.

    Ja też dopatrywałem się szumu na tej korze i dopatrzyłem. Ale nie
    powiem, że nie kosztowało mnie to trochę wysiłku. Zresztą na większości
    zdjęć takie drobiazgi są mało istotne. Do jakichś magazynów mody itp to
    tak. Na własne potrzeby, pamiątkowe zdjęcia rodzinne - nawet te ambitne
    - uważam, że nie ma co przesadzać. Sam mam podobnego Canona - A640. I
    bardzo mi odpowiada, tym bardziej, że łatwiej go zabrać ze sobą.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.
    --
    Padł mi dysk i wszystkie moje sygnaturki poszły do cyfrowego raju :(((

  • 26. Data: 2009-03-30 14:10:58
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

    Użytkownik "adam" <j...@o...maile.com> napisał
    w wiadomości news:49d0cc0a$1@news.home.net.pl...
> [...]
    > Niestety mam tak prawie w dowolnej dziedzinie - to co mi się podoba jest
    > prawie zawsze poza moim zasięgiem ; )))))

    Ja się cieszę, że żyjemy w świecie powszechnego dostępu do informacji.
    Informacji zarówno o cenach jak i o jakości. Sporo elektroniki użytkowej
    różni się tylko naklejką na obudowie i tu niezależnie od ceny jakość jest ta
    sama. Mając informację można sporo zaoszczędzić.

    Niestety fotografia to ciągle nie jest rynek masowy choć były tu wspominane
    niedawno jakieś chińskie obiektywy, które już są dostępne w trzech czy
    czterech różnych cenach z różnymi napisami.

    A co do tematu to mi osobiście przez 99% czasu wystarczyłby taki G10 (G9
    jest za wąski), ale mój problem polega na tym, że nigdy nie wiem, kiedy
    będzie ten 1% dlatego na każdą wycieczkę noszę lustro :-)))

    Pozdrawiam
    Winetoo

    Pozdrawiam
    Winetoo

  • 27. Data: 2009-03-30 14:14:10
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

> [...]
    > jest za wąski), ale mój problem polega na tym, że nigdy nie wiem, kiedy
    > będzie ten 1% dlatego na każdą wycieczkę noszę lustro :-)))

    Mam dokładnie ten sam ból i coś czuję że skończy się identycznie - tym razem
    G10 zastąpi G1, który miał zastąpić 40D i będzie do kompletu.
    Czyli jak by nie patrzeć upgrade bo 10 to więcej niż 1 ; )))

    adam

  • 28. Data: 2009-03-30 14:14:10
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Janko Muzykant" napisał

> [...]
    > nowocześniejsze od dwucyfrowych.
    > Znów, jak w dawnych czasach, rządzi doświadczenie.

    To trochę tak jak z moją Nokią N95-2.
    Odpaliłem gps i pomyślałem sobie - cotokurwajest ?
    Nie dość, że nie chce złapać fixa to jeszcze co i rusz chce się łączyć
    (GPRS) z serwerem usługi żeby pobrać dane o lokalizacji satelitów (:-O).
    Aż przyjechał do mnie jakiś człowiek i wyciąga z kieszeni ten sam model
    telefonu, który gada "utracono zasięg". Pogadaliśmy, facet twierdzi, że
    jeździ z tym w samochodzie, używa bez problemów i jest zadowolony.
    No to jak to jest możliwe ?
    Okazało się, że zasrana Nokia nie potrafi zrobić oprogramowania swojego
    własnego urządzenia - Garmin radzi sobie nadzwyczaj dobrze. To co początkowo
    brałem za kiepski odbiornik działa świetnie

    adam

  • 29. Data: 2009-03-30 14:34:42
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Mon, 30 Mar 2009 15:12:44 +0200, Winetoo wrote:

    > Dlaczego prymitywnego? Ja uważam wręcz przeciwnie. Większość ludzi żyje
    > złudzeniami, że droższy sprzęt jest lepszy i że lepszy sprzęt daje lepsze
    > wyniki.

    IMO lepszy sprzet mniej ogranicza. Tylko tyle i az tyle.

    > Tymczasem to tylko mity, ale trzeba mieć jaja by to przyznać bo to
    > automatycznie oznacza przyznanie sięprzed samym sobą, że kiepskie wyniki to
    > wynik głównie własnej słabości, a nie słabości sprzętu.

    W konkurencji z tego watku to pewnie wystarczy się odwrocic w tym oknie
    i walnac po focie do srodka mieszkania ;)

    A to, ze dobra technicznie fote w ,,standardowym'' zakresie ogniskowych,
    na dworze w dzien, to mozna zrobic obecnie juz prawie byle czym to chyba
    nie jest wielka tajemnica?

    pozdrawiam,
    --
    Michał http://kbns.digart.pl/

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 30. Data: 2009-03-30 14:53:04
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Mon, 30 Mar 2009 15:48:22 +0200, Mateusz Ludwin <n...@s...org>
    wrote:

    >Ja przede wszystkim widzę od razu szum na drzewach z G9. Więc tak, różnica JEST
    >widoczna.

    Tia, tylko czy ta różnica warta mniejszej wygody?
    Po drugie, jak ktoś to będzie oglądał za 50 lat to jak myślisz, czy te
    ,,szumy'' będą go cokolwiek obchodzić?
    --
    Grzegorz Krukowski