  • 181. Data: 2009-04-01 07:53:11
    Temat: Re: Zostan Czakiem Norisem
    Od: Marx <M...@n...com>

    see_you pisze:
    > robienie witryn na 320x240 jest
    > bezsensowne,
    popieram - tak samo bez sensu jak w kazdej innej rozdzielczosci

    > bo bardzo niewiele mozna pokazac, nawet tekstu niewiele sie tam zmiesci.
    nie zgadzam sie
    > Mialem troche ebokow na palmtopie i krew mnie zalewala od ciaglego
    > przerzucania stron
    przeczytalem juz chyba z kilkaset ksiazek na palmtopach, duzo
    wygodniejsze niz ksiazka drukowana

    > Strony www najlepiej wykorzystuje sie w wysokiej rozdzielczosci
    to prawda
    ale strony powinny byc pisane tak, aby dopasowywaly sie do kazdej
    rozdzielczosci. Ale takie strony trudno sie pisze, a html czy nie daj
    boze flash (zuo!) na pewno w tym nie pomaga

    Marx

  • 182. Data: 2009-04-01 07:57:20
    Od: Marx <M...@n...com>

    p47 pisze:
    > jak domyslam się autor watku chciał udowodnić, ze w 90% przypadków
    > uzytkownikowi niepotrzebna jest lustrzanka, bo kompakt da takie same
    > efekty,
    Co autor chcial to tylko on sam wie, ale na pewno nie udalo mu sie
    udowodnic powyzszego. Jesli fotografowanie przez okno (przy dobrej
    pogodzie) przeciwleglej sciany to 90% przypadkow, to ma problem, ale ze
    statystyka...
    Marx

  • 183. Data: 2009-04-01 07:59:45
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Tue, 31 Mar 2009 17:40:14 +0200, T...@s...in.the.world wrote:

    > O, naprawde???

    Tak. (Kwestionujesz to, ze ludki przywoza zdjecia wakacyjne nie tylko
    ,,zewnetrzne'', czy ze przy 5EV lustro kopie zadek kompaktom, czy oba?).

    > A sa tanie zoomy f2.8?

    Sa.

    > Podaj przyklad.

    Tamron 17-50/2.8.

    pozdrawiam,
    --
    Michał http://kbns.digart.pl/

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 184. Data: 2009-04-01 08:14:41
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 1 Apr 2009 00:02:08 +0200, p47 napisał(a):

    > A ta olbrzymia róznica w cenie to własnie podatek od próżności i snobizmu
    > (MZ przynajmniej) + nbyc może w jakims stopniu opłata za posiadanie rzeczy
    > bezsensownie technicznie skomplikowanej i przez to specyficznie
    > estetycznej;-)). No, ale to też poniekąd snobizm..

    Ja wyciągnąłem inny wniosek z tego wątku (i tego nowego) - że można
    osiągnąć ten sam efekt z dSLR i prostej obróbki RAW oraz z kompaktu
    i hokus-pokus w programie graficznym. Ja wybieram dSLR i mało
    dłubania w PS. I to nie próżność, tylko lenistwo - do czego się
    przyznaję ;-)
    Jasne że nie chodzi o to by kupować 5D jak wystarczy 400D, ale doradzanie
    kompaktu "bo da się zrobić takie samej jakości zdjęcie" to nie jest
    właściwa droga. To tak jakby zapytać dlaczego robię wielkim formatem, skoro
    odbitki 18x24cm mogę zrobić takie same z Lubitela za 40zł. Owszem, mogę (i
    czasami robię) ale to nie jest to samo.

    Przykład z zegarkami nie trafiony - wyglądają tak samo i podają taką samą
    godzinę - różnią się tylko nazwą. dSLR i kompakty "podają taką samą
    godzinę" ale wyglądają inaczej i obsługuje się je inaczej.

    Bliższe było by porównanie do samochodu i roweru - też dowiozą w to samo
    miejsce, rowerem nawet czasami szybciej w mieście (odpowiednik zdjęć na
    www). Więc niby wychodzi na to samo... do pierwszego deszczu lub
    śnieżycy... No co - dowiezie w to samo miejsce? Kupujmy więc rowery zamiast
    samochodów...

    Pozdrawiam,
    Henry

    P.S. Tak wiem Janko że nie masz autka - ale i tak wolisz autobusy niż rower
    ;-)

    --
    FAQ prf: http://www.prf-faq.prv.pl
    Fotografia czarno-biała: http://www.korex.net.pl/forum/

  • 185. Data: 2009-04-01 08:17:22
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    Pomieszkaj zimą w Norwegii/Szwecji ;)
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 186. Data: 2009-04-01 08:21:25
    Od: Marx <M...@n...com>

    T...@s...in.the.world pisze:
    > Pytalem czy za cene 1300 nie kupic sie przyzwoitego kompakta z zekresem
    > ogniskowych 18-200 za pomoca ktorego bedzie mozna robic zdjecia o
    > jakosci porownywalnej lub wyzszej niz tym D50 z Sigma 18-200.
    >
    > I tylko tyle.
    >
    > A nie ze 'te Sigme mozna zmienic na dobry obiektyw, bo lustrzanka ma
    > wymienne obiektywy'.

    Czekam wlasnie na taka Sigme 18-200 i bede mogl sie osobiscie przekonac.
    Takie bezposrednie porownania dlugich zoomow w kompaktach i lustrzankach
    moim zdaniem maja sredni sens. Dopasowanie zakresu kompakta do
    lustrzanki jest po prostu niemozliwe z racji raczej standardowej
    rozpietosci "zoomow", a w druga strona przy zalozeniu dobrej jakosci
    moze wyjsc drogo.
    No bo spojrzmy na to tak: znajdz mi na rynku kompakt za 1000zl, ktory da
    jakosc porownywalna z zestawem lustrzanka + obiektyw 50/1.7 (lub 1.8).
    Tak wiem, Janko wezmie G9, ustawi 50mm, sfotografuje sciane i powie ze
    nie widzi roznicy. Ale niech zrobi portret (osobiscie czesciej
    fotografuje ludzi niz sciany)...
    Marx

  • 187. Data: 2009-04-01 08:22:21
    Od: Marx <M...@n...com>

    Tomek pisze:

    > To i tak kilka razy wiecej od kompaktu http://www.ceneo.pl/1311142

    myslalem ze dyskutujemy o aparatach...
    Marx

  • 188. Data: 2009-04-01 09:22:24
    Od: Jan Rudziński <j...@a...net>

    Cześć wszystkim

    Marx pisze:
    [...]
    > to prawda
    > ale strony powinny byc pisane tak, aby dopasowywaly sie do kazdej
    > rozdzielczosci. Ale takie strony trudno sie pisze, a html czy nie daj
    > boze flash (zuo!) na pewno w tym nie pomaga

    Wedle mojej wiedzy jest wręcz przeciwnie.
    W czystym html stosunkowo łatwo zrobić stronę dostosowaną do każdej
    rozdzielczości, natomiast jeśli strona zawiera wspaniałości, sprawa jest
    trudniejsza. Tak trudna, że dopiero flasz czyni to możliwym.

    --
    Pozdrowienia
    Janek

  • 189. Data: 2009-04-01 09:25:47
    Od: Jan Rudziński <j...@a...net>

    Cześć wszystkim

    Henry(k) pisze:

> [...]
    > i hokus-pokus w programie graficznym. Ja wybieram dSLR i mało
    > dłubania w PS. I to nie próżność, tylko lenistwo - do czego się

    Tak naprawdę wybór jest inny: czy chcesz sobie oszczędzić dźwiganie
    kilograma sprzętu kosztem ciągnięcia wyników za uszy w sprytnych programach.

  • 190. Data: 2009-04-01 09:40:24
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <s...@a...zonk.pl>,
    Michal Tyrala <w...@b...com.pl> wrote:

    > Tak. (Kwestionujesz to, ze ludki przywoza zdjecia wakacyjne nie tylko
    > ,,zewnetrzne'', czy ze przy 5EV lustro kopie zadek kompaktom, czy oba?).

    To, ze we wnetrzach mozna robic zdjecia kitem (czyli ze swiatlem 4-5.6).

    > Sa.

    > Tamron 17-50/2.8.

    No fakt. Ale to i tak 5x drozsze od kitu.

    TA