    From: Marx <M...@n...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Zostan Czakiem Norisem
    Date: Wed, 01 Apr 2009 10:21:25 +0200

    T...@s...in.the.world pisze:
    > Pytalem czy za cene 1300 nie kupic sie przyzwoitego kompakta z zekresem
    > ogniskowych 18-200 za pomoca ktorego bedzie mozna robic zdjecia o
    > jakosci porownywalnej lub wyzszej niz tym D50 z Sigma 18-200.
    >
    > I tylko tyle.
    >
    > A nie ze 'te Sigme mozna zmienic na dobry obiektyw, bo lustrzanka ma
    > wymienne obiektywy'.

    Czekam wlasnie na taka Sigme 18-200 i bede mogl sie osobiscie przekonac.
    Takie bezposrednie porownania dlugich zoomow w kompaktach i lustrzankach
    moim zdaniem maja sredni sens. Dopasowanie zakresu kompakta do
    lustrzanki jest po prostu niemozliwe z racji raczej standardowej
    rozpietosci "zoomow", a w druga strona przy zalozeniu dobrej jakosci
    moze wyjsc drogo.
    No bo spojrzmy na to tak: znajdz mi na rynku kompakt za 1000zl, ktory da
    jakosc porownywalna z zestawem lustrzanka + obiektyw 50/1.7 (lub 1.8).
    Tak wiem, Janko wezmie G9, ustawi 50mm, sfotografuje sciane i powie ze
    nie widzi roznicy. Ale niech zrobi portret (osobiscie czesciej
    fotografuje ludzi niz sciany)...
    Marx