  • 141. Data: 2009-03-31 14:02:15
    Temat: Re: Zostan Czakiem Norisem
    Od: Marx <M...@n...com>

    Michal Tyrala pisze:

    > W tym watku juz padalo zalozenie wyjsciowego formatu SVGA, wiec mozesz
    > miec pewne problemy ;)

    no to moze zalozmy jeszcze ze ogladajacy jest daltonista, i ma klapki na
    oczach, jeszcze pare takich zalozen i dojdziemy do absurdu...
    Marx

  • 142. Data: 2009-03-31 14:02:19
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <gqt59l$fbp$1@nemesis.news.neostrada.pl>,
    "Sławek Drogosz" <s...@p...onet.pl> wrote:

    > Przykład osboby parajacej się fotografią makro - gdzie sprzęt (jest kwestią
    > drugorzędną) - a liczą się umiejętności - i własne doświadczenie w doborze
    > sprzętu i dodatków (także własnego pomysłu i wykonania) jest : Paweł
    > Bieniewski.

    E tam,
    Toz to nasz Marek Wyszomirski zacne zdjecia robi Nikonem Coolpixem 995,
    ktoremu teraz 8 rok mija.
    Cena na allegro - od 200zl.

    TA

  • 143. Data: 2009-03-31 14:03:48
    Od: Marx <M...@n...com>

    T...@s...in.the.world pisze:

    > Ojej.
    > Za cene tej uzywki mozna przeciez nowy wypasiony kompakt kupic.
    > A to bedze lepsze niz kompakt?

    no pewnie
    ciezsze wiec lepiej gwozdzie sie wbija
    co to znaczy "lepsze"?
    Marx

  • 144. Data: 2009-03-31 14:06:19
    Od: "Sławek Drogosz" <s...@p...onet.pl>

    > E tam,
    > Toz to nasz Marek Wyszomirski zacne zdjecia robi Nikonem Coolpixem 995,
    > ktoremu teraz 8 rok mija.
    > Cena na allegro - od 200zl.

    Zgadza się - ja podałem tylko przykład - jeden z wielu :-).

  • 145. Data: 2009-03-31 14:07:24
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

    Użytkownik "Michal Tyrala" <w...@b...com.pl> napisał w wiadomości

    > Ad personam mnie nie wzrusza.

    ??? Zadałem proste pytanie.Ok przeczytałem dalej - nie rozumiesz.

    Mitem jest uważanie, że _zawsze_ lepszy sprzęt da lepszy wynik tymczasem
    jest tak, że _czasem_ może dać, ale nie musi. Teraz jasne?

    > Nie. Skoro stawiasz G9 ponad tani kompakt.
    > Lezeli lepszy (tutaj G9) daje lepszy wynik, to zdanie to jest nie fałszem.

    Mamy zdnaie logiczne jeśli a to b (lepszy sprzęt - lepsze zdjęcie)
    Oznacza to że dla każdego a wynika b. Aby to obalić wystarczy podać jeden
    przykład, że tak nie jest, niezależnie od tego ile podamy przykładów, że
    _czasami_ dla pewnych wartości a i b może to być spełnione. Takie są zasady
    logiki.

    > Nie napisales ,,bywa'', ,,czasami'', ,,zwykle'' czy cokolwiek takiego.
    > Napisales ,,to mit''.

    Bo wystarczy, że to zdanie jest nieprawdziwe dla choćby jedego przypadku by
    było kłamstwem niezależnie od tego dla ilu przykładów będzie prawdziwe.

    [ciach]

    > A domniemanie: fotki z wakacji == duzo swiatła, to pies?

    Janko dał przykładowe zdjęcie od którego zaczęła się dyskusja, ja pisałem
    wprost o widoczkach. Dla mnie widoczek to nie zdjęcie w knajpie, gdzie jest
    mało światła.

    Pozdrawiam
    Winetoo

  • 146. Data: 2009-03-31 14:10:29
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Michal Tyrala pisze:
    > G9/10 czy inne z tej polki kosztuja porownywalnie z amatorskimi lustrami
    > z kitem, wiec nie wiem skad się wzielo ,,drozszy sprzet''. Lustra
    > wieksze i ciezsze, ale drozsze? w 2009r?

    Przyjmij, że to nadal jest prawda wszystko co zakładałem w przypadku
    większości współczesnych kompaktów >=8Mpx z zoomem x powiedzmy max. 6.
    Będzie okej?

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 147. Data: 2009-03-31 14:22:29
    Od: "see_you" <c...@e...trzy>

    "Janko Muzykant" <j...@w...pl> wrote in message

    > No i po co? :)
    > Owszem, te dziesięciomegowe potwory ludzie wysyłają sobie mailem i potem
    > mam telefony - jak to oglądnąć, bo widać tylko oko i kawałek nosa :)

    Dla tych, ktorzy takie cos wysylaja, jedyna rada jest uzywanie aparatu
    wylacznie w malej/sredniej rozdzielczosci.
    Ale to tylko garstka lamerow tak robi.
    --
    see_you

  • 148. Data: 2009-03-31 14:30:02
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Tue, 31 Mar 2009 16:07:24 +0200, Winetoo wrote:
    > Mitem jest uważanie, że _zawsze_ lepszy sprzęt da lepszy wynik tymczasem
    > jest tak, że _czasem_ może dać, ale nie musi. Teraz jasne?

    Od razu lepiej.

    Lepszy sprzet daje lepsze efekty, mimo ze w specyficznych warunkach
    mozna to samo osiagnac gorszym. :-)

    PS. IMO caly ten watek jest ,,dla zabicia czasu''. ;)

    pozdrawiam,
    --
    Michał http://kbns.digart.pl/

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 149. Data: 2009-03-31 14:35:11
    Od: "p47" <p...@b...wp.pl>

    > Bo nie ma autofocusa i zuma :)

    > Nie koniecznie normalnie. Bo cięższe, bo droższe, bo trzeba więcej takich
    > szkieł itd.
    > Zapominamy, że test nie służy negacji lustrzanek w ogóle tylko
    > wyciągnięcia wniosków z najczęstszych zastosowań aparatu dziś - pstryki do
    > pochwalenia się na naszej klasie czy mailem znajomym (czyli to
    > przysłowiowe już svga).
    >
    > --

    Przeczytałem te kilkadziesiąt wqypowiedzi i coraz mocniejsze mam poczucie,
    ze swiadkiem jestm zupełnie bezsensownego przelewania z pustego w prózne.;-(

    jak domyslam się autor watku chciał udowodnić, ze w 90% przypadków
    uzytkownikowi niepotrzebna jest lustrzanka, bo kompakt da takie same efekty,
    ergo (bo jakieś konkretne wnioski z obserwacji myslący człowiek wyciąga
    przecież) wiekszość posiadaczy lustrzanek nie powinna lustrzanek kupować, bo
    i po co.
    SA 2 mozliwości:
    1. autor nie ma racji, albo naciaga rzeczywistość;- wówczas ten post jest
    bezcelowy, bo bez waznych powodów nie nalezy pisac nieprawdy;-)
    2. autor ma rację, ale i wówczas:
    a.jak wiadomo z wielu innych postów zakup lustrzanki b. często wynika z
    potrzeby masowania swojego ego, potrzeby dowartościowania się, generalnie z
    powodów nieracjonalnych, emocji (będe superfotografem) a od tysiacleci
    przecież wiadomo, że próżnośc ludzka jest potęzną siłą, wiec autor i tak tu
    wiele nie zdziała;-)
    b. autor jako fachowiec powinien byc zainteresowany rozwojem sprzętu wyższej
    klasy. Bez milionów tych, którzy mimo, ze lustrzanek nie umieją wykorzystać,
    ani nie mają potrzeby wyciągac max. z ich mozliwości, a mimo to je kupua nie
    dostałby (przynajmniej w rozsadnej cenie i juz teraz) tych zaawansowanych
    aparatów z którymi on i jemu podobni potrafia zrobic własciwy uzytek. Po co
    zatem próbowac (a i tak bez powodzenia, bo i tak ich nie przekona..;-)
    odbierac im przyjemność, strzelając sobie samemu w stopę?
    A więc tak, czy inaczej ta krucjata MZ jest nieco bez sensu, no bo i co z
    niej ma konkretnego wynikać??

    p47

  • 150. Data: 2009-03-31 14:56:52
    Od: Andrzej Popowski <p...@p...onet.pl>

    Tue, 31 Mar 2009 16:35:11 +0200, "p47" <p...@b...wp.pl>
    pisze:

    >jak domyslam się autor watku chciał udowodnić, ze w 90% przypadków

    Autor napisał, co chciał sprawdzić i co z tego wynika. Mimo to w 90%
    przypadków, zawzięta dyskusja toczy się wokół domysłów i
    interpretacji, które nawet trudno powiązać z przedstawionymi zdjęciami
    :-)
    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej Popowski