    Date: Mon, 23 Jun 2014 20:02:54 +0200
    From: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Zoom18-200 dla bezlusterkowca

    On 2014-06-23 00:38, kazio101 wrote:
> [...]
    > a6000 z obiektywem SELP-18200 lub SEL-18200 albo podobnym obiektywem
    > Tamrona 18-200 z mocowaniem E. Czytałem też pochlebne opinie o Olympusie
    > OM-D E-M10. Są do niego obiektywy systemu 4/3 18-200mm.
    >
    > Kompletnie zgłupiałem i nie wiem co wybrać. Wiem na pewno że odpowiada
    > mi taki zoom bo przez długi czas robiłem zdjęcia kompaktami z takimi
    > obiektywami.
    >
    > Muszę mieć wizjer, wysoką czułość, niskie szumy, dobre filmy, odchylany
    > ekran i przede wszystkim jak najlepszą jakość obrazu. Robię rocznie
    > tysiące zdjęć na wycieczkach, krajobrazy, przyroda, zdjęcia nocne,

    Obiektywem 18-200 makro (rozumianego jako powiększenie w okolicy 1x)
    nie zrobisz.
    Chyba że masz na myśli to, co się kryje pod trybem "makro" w kompaktach,
    czyli powiększenie w okolicy 0.3x. Coś takiego oferuje naprawdę sporo
    normalnych obiektywów - nawet bez "macro" w nazwie.
    Przed zakupem zapoznaj się z ulotką :).

    > Znacie jakiś lepszy obiektyw niż te Sony? Mogę wybrać inny sprzęt w
    > podobnej cenie gdyby obiektyw innego standardu był lepszy. Koniecznie
    > zoom 7-10 razy. Nie wyobrażam sobie noszenia torby z obiektywami i
    > wymiany bo z lewej strony jest ładny krajobraz a z prawej ptak na drzewie.

    Znam dużo lepszych obiektywów niż te Sony, ale nie do Sony E. Faktem
    jest, że akurat przy makro ostrzy się ręcznie i Sony a6000 się do tego
    świetnie nadaje, więc dużo lepszym pomysłem będzie jakiś stary obiektyw
    specjalistyczny (przejściówki nie są drogie).

    pozdrawiam,
    Piotr Kosewski