  • Data: 2014-06-25 06:36:23
    Temat: Re: Zoom18-200 dla bezlusterkowca
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Oficjalnie ogłaszam, że Twój poziom mnie już zupełnie przerósł.
    >
    > W poprzednich wątkach miałem jeszcze złudzenie, że nadążam, ale dziś
    >
    > już zupełnie kapituluję.

    przeciez elektroniczny plik zawierajacy zapis obrazu nie posuiada wymiaru
    geometrycznego. Nie ma wyrazonej w jednostkach odleglosci szerokosci i dlugosci.
    ( w odroznieniu do "pliku " analogowego w postaci np negatywu).
    Posiada okreslona liczbe punktow obrazowych ( w odroznieniu od obrazu analogowego ,
    ktory nie posiada okreslonje l. punktow obrazowych).
    Obraz w skali 1:1 to obraz , w ktorym na urzadzeniu wyjscia zostana pokazane
    wszystkie zapisane punkty obrzowe. A jako,. ze najczesciej pokazujemy obraz na
    urzadzeniach wyjscia , ktore maja mniej doth ( pixeli ) niz liczba pixeli w pliku
    wiec zachodzi koniecznosc redukcji liczby pokazanych pixeli .
    tak wiec niemal zawsze pokazujemy tyko czesc punktow obrazowych , a wiec jest to w
    censie cyfrowym pomniejszenie.

    wymiary geometryczne w jakich pokazany jest obraz zaleza od rozdzielczosci wzglednej
    urzadzenia wyjscia , a ta moze byc rozna , nie jest uzalezniona od liczby pixeli w
    pliku.
    ten sam plik zdjeciowy na roznych urzadzeniach o tej samej liczbie bezwzglednej
    pixeli czyli w tym samym powiekszeniu (pomniejszeniu) moze miec rozna wielkosc
    geometryczna , jakosc bedzie taka sama ( zalezy od jakosci urzadzenia wyjscia ).
    powiekszenie w cyfrze to cos innego niz powiekszenie rozumiane tak potocznie w zyciu
    czy tez fotografii analogowej.

    Natomiasst tak przegladajac ten watek dochodze do wniosku ,ze pytajacy nawiazujac do
    makro ma na mysli chyba skale odwzorowania.

    czysto teoretycznie , gdyby rozdzielczosc matryc i obiektywow byla odpowiednio wysoka
    to skala odwzorowania do makro nie milaby wiekszego znaczenia , moznaby efekt makro
    uzyskac sterujac powiekszeniem obrazu. A ze tak jeszcze nie jest, wiec do makro
    wymagana jest odpowiednia skala odwzorowania.