  • Data: 2021-03-08 10:50:29
    Temat: Re: Żona poszła do łazienki i zgasło światło
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 04.03.2021 o 20:17, Mateusz Bogusz pisze:
    >Pff, od paru lat notuję taką akcję. Mam zwykłą żarówkę 60W w
    >łazience. Średnio co kwartał się przepala, pomimo że obok w ubikacji,
    >na tej samej linii bezpiecznikowej jest druga taka sama i od paru lat
    >się nie przepaliła.

    Czas w lazience moze byc dluzszy niz czas w toalecie ... ba, kiedys
    zarowki mialy 1000h, ostatnie jakos strasznie krotko wytrzymywaly, jak
    ma 500h, 100 dni po 5h ... hm ...

    >W łazience jest dodatkowa ale inny włącznik i ta się nie przepaliła
    >od kilku lat.

    A wlaczasz razem ?

    >Ta w łazience (główna) "zdycha" w momencie WYŁĄCZANIA i nawet co
    >jakiś czas potrafi bezpiecznik wylecieć. Raz nawet poleciało główne
    >zabezpieczenie.

    Ale ... jak nie wywali bezpiecznika, to skad wiesz, ze przy
    wylaczaniu?
    Gasisz swiatlo i gasnie, nastepnym razem wlaczasz i nie swieci ...

    Wywalanie bezpiecznikow sugeruje wyladowanie w zarowce.
    Chyba mozliwe tez po przerwaniu wlokna - konce blisko, to luk
    startuje, ale potem sie musi przeniesc gdzies blizej doprowadzen, aby
    rezystancje wlokna ominac.

    Zeby cos takiego wywolac jakos systematycznie ... musialaby chyba byc
    spora indukcyjnosc w tym obwodzie ... silnik wiatraka, trafo halogenow

    >Ciekawi mnie, skąd się bierze w tym przypadku "nadsprawność"
    >potrafiąca przepalić żarówkę jak i wywalić zabezpieczenie 6A. Reszta
    >całej instalacji w idealnym porządku.

    A moze po prostu te z toalety przeloz do lazienki, a do toalety
    wkrecaj .. te obecne.
    Ciekawe jak ostatnie dostepne w sklepach - Helios wstrzasoodporne ...

    Lub druga wersja - wstaw LED i ... zapomnij?
    Bo jak powod w instalacji jest ... to sie szybko przypomni i na LED
    :-)

    J.