  • Data: 2021-03-10 10:36:36
    Temat: Re: Żona poszła do łazienki i zgasło światło
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 10.03.2021 o 09:42, J.F. pisze:

    >Oczywiście. Dodatkowo spędzanie większej ilosci czasu w łazience ma
    >się nijak do czętsego używania włącznika (ilość włączeń/wyłączeń)

    A ja nie pisalem ilosci wlaczen/wylaczen, tylko o czasie pracy.
    Dawniej zarowki domowe mialy 1000h, ostanie to jakos czesto padaly,
    wiec pewnie mniej ...

    >Na spawarki się nie patrzy :]

    Pytanie czy luk sie patrzy z czego pochodzi, a raczej miedzy czym sie
    jarzy ...

    >No, po odcięciu napięcia wyłącznikiem. Chyba z bateryjki :D

    Tak czy inaczej - normalny prad. Bezpiecznika nie wywali.

    >Łał, nie zrobiłeś spacji przed wielokropkiem :] Widzę postępy!

    Zaraz sie poprawie :-)

    >To wystarczy. Iskrzenie/łuk może powodować trafianie na "szczyt" fazy
    >co skutkować może podwojeniem napięcia w tym obwodzie i
    >prawdopodobnie tak

    Zaraz zaraz - zakladasz jakas indukcyjnosc w obwodzie?

    Czy tylko ponowne wlaczenie w szczycie fazy ?

    >się dzieje. Wtedy wystarczy nanosekunda do spalenia żarówki.

    Nie, nie wystarczy.
    No i bezpiecznika nie wywali, jak prad wzrosnie dwukrotnie ...
    zaledwie.

    >Gdybyś rozebrał taki włącznik to widać wypaloną dziurę/wgłębienie.
    >Wyłączając, powodujesz łuk, który ma wpływ na rozgrzany żarnik,
    >dlatego może dojść do jego spalenia. Przy włączaniu, żarnik jest
    >zimny i nie następuje taki skok napięcia z uwagi na inną oporność
    >żarówki :)

    IMO odwrotnie - goracy zarnik to duzy opor, wiec nawet dwukrotnie
    wyzsze napiecie nie pusci jakos znacznie wiekszego pradu.

    Za to przy wlaczeniu prad jest duzy, i powoduje sily magnetyczne ...

    >Wstawiłem, żonie się nie podoba.

    No tak, latwiej zmienic zarowke niz zone :-)

    xsmd-5730-corn-biala-ciepla-775

    >Bleee.

    Przeciez schowana za plafonem, nie widzisz :-)
    Za to kat swiecenia wiekszy ...

    >Ja wiem, że to włącznik powoduje bo to jedyny niewłaściwy element w
    >tym obwodzie, tym bardziej że gdzieś kiedyś (inny dom) też się tak
    >działo i wymiana włącznika załatwiła sprawę, dlatego robi się
    >włączniki, które mają szybki skok styków, żeby uniknąć łuku, co wyżej
    >opisałem.

    Robi sie, bo inaczej styki szybko wypala i pozarem grozi.
    Ale przeciez ten tez powinien taki byc ...

    J.