  • Data: 2021-03-10 10:22:39
    Temat: Re: Żona poszła do łazienki i zgasło światło
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 10.03.2021 o 09:42, J.F. pisze:

    > I to powoduje, ze niewiarygodny jestem ?

    Oczywiście. Dodatkowo spędzanie większej ilosci czasu w łazience ma się
    nijak do czętsego używania włącznika (ilość włączeń/wyłączeń)

    > A ty jakis przewrazliwiony jestes, to sie pewnie daje leczyc :-P

    A owszem, nazywa się to ignorancją. Z ignorantami właściwie nie
    dyskutuję, to nie ma sensu :]

    > To napisz.

    Napisałem wcześniej ale jeszcze nie doszedłeś do tego :D

    > Tak. Prad w łuku moze byc olbrzymi ... spojrz na spawarki ...

    Na spawarki się nie patrzy :]

    > Jak sie zapali miedzy koncami wlokna, to ciagle prad musi przeplynac
    > przez cale wlokno.
    > Ktore ma opor, wiec prad ogranicza do normalnego.

    No, po odcięciu napięcia wyłącznikiem. Chyba z bateryjki :D

    > A poniewaz bezpieczniki wylatuja, to widac nie jest to ten przypadek.
    >
    > Musialbys obejrzec te zarowki po spaleniu - moze beda dowody...

    Łał, nie zrobiłeś spacji przed wielokropkiem :] Widzę postępy!

    > No i co z tego, ze iskrzy? Przeszkadza to jakos zarowce?
    >
    > Poza tym to przy wylaczeniu, iskrzy przez moment.

    To wystarczy. Iskrzenie/łuk może powodować trafianie na "szczyt" fazy co
    skutkować może podwojeniem napięcia w tym obwodzie i prawdopodobnie tak
    się dzieje. Wtedy wystarczy nanosekunda do spalenia żarówki. Gdybyś
    rozebrał taki włącznik to widać wypaloną dziurę/wgłębienie. Wyłączając,
    powodujesz łuk, który ma wpływ na rozgrzany żarnik, dlatego może dojść
    do jego spalenia. Przy włączaniu, żarnik jest zimny i nie następuje taki
    skok napięcia z uwagi na inną oporność żarówki :)

    > Wstaw jednak LED - moze z polową ciemna spodoba ci sie jeszcze bardziej.

    Wstawiłem, żonie się nie podoba.

    > Poza tym sa LED typu "kukurydza", cos takiego
    > https://www.smd-led.pl/zarowka-led-e27-15w-1500lm-60
    xsmd-5730-corn-biala-ciepla-775

    Bleee.

    > To sie zmobilizuj, napraw, i napisz co wyszlo :-P

    Ja wiem, że to włącznik powoduje bo to jedyny niewłaściwy element w tym
    obwodzie, tym bardziej że gdzieś kiedyś (inny dom) też się tak działo i
    wymiana włącznika załatwiła sprawę, dlatego robi się włączniki, które
    mają szybki skok styków, żeby uniknąć łuku, co wyżej opisałem.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>