  • Data: 2012-02-01 23:08:07
    Temat: Re: Znowu Łągiewka..."Człowiek, który przejechał Newtona"
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 01 Feb 2012 22:03:51 +0100, Artur Maśląg napisał(a):

    > To było wcześniej i Lorentz też w tym brał udział :)

    No tak, pop* mi sie. "Reference frame drag" ?
    To co usilowala mierzyc Gravity probe B, i co nawet podobno zmierzyla.

    > Chyba że tak - CERN na podstawie wyników LHC ma problem. Dwa razy
    > już uzyskano przekroczenie prędkości światła, co niejako może
    > zburzyć aktualny porządek w mechanice. Rozmawiałem nawet ostatnio
    > ze "znajomym" fizykiem - był sceptyczny co do wniosków, ale nie
    > podważał samych wyników, ponieważ może być tam jakiś błąd, który
    > nie został wzięty pod uwagę...

    Tam jest tak ze na razie brakuje im 60ns na dystansie 700km, i w dodatku
    jest to wynik statystyczny, wiec publikacje uwazam za dobry pomysl -
    zakladajac ze sprawdzili co mogli, a teraz wypadaloby zrobic drugie podobne
    doswiadczenie. Aparatura unikalna, droga astronomicznie.

    Ale czy AGH skalibrowa swoje akcelerometry ? udarowo ? Jakos watpie :-)

    > Łągiewka & Co jakoś niespecjalnie chcę się poddać testom...

    Lagiewka chcial. Zawsze prosil. Tylko jakos chetnych brakowalo.

    I w sumie ... jak sam pisalem testowanie to bylby nieuzasadniony wydatek
    publicznych pieniedzy :-)

    J.