-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.185.234.91.160
!not-for-mail
From: Janusz <j...@o...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Zmuszania do kupna elektryka cd
Date: Mon, 30 Oct 2023 14:30:21 +0100
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <uhoaqr$98p$1$Janusz@news.chmurka.net>
References: <uh8k6o$22p$1$Janusz@news.chmurka.net> <uhb3av$oqvm$3@dont-email.me>
<uhcs6h$hom$1$Cav@news.chmurka.net> <uhdjrl$a7r$1$nadir@news.chmurka.net>
<14tbq51ofa1va.17oy37b0l2xwo$.dlg@40tude.net>
<uhfhf0$5ij$3$Cav@news.chmurka.net> <uhg2hr$ebh$1$nadir@news.chmurka.net>
<uhnt4m$oji$1$Janusz@news.chmurka.net>
<uho1e2$o6e$1$nadir@news.chmurka.net>
Reply-To: j...@o...pl
NNTP-Posting-Host: 185.234.91.160
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Mon, 30 Oct 2023 13:24:43 -0000 (UTC)
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Janusz";
posting-host="185.234.91.160"; logging-data="9497";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: Mozilla Thunderbird
Cancel-Lock: sha1:r65KVbRL8o86fZdajFm0MB6IQ+k=
sha256:xNZmwJS50hRkkwBruJvzWbVdTQNZTBBUhf2WT/G5PYA=
sha1:GOkx8n156BNZflEksUigAp3HCI4=
sha256:Vh+k3n2zMUuKGz2J50usa9oB8GBN7Hjf50VnBL8R30Y=
In-Reply-To: <uho1e2$o6e$1$nadir@news.chmurka.net>
Content-Language: pl-PL
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2717836
[ ukryj nagłówki ]
W dniu 30.10.2023 o 11:49, nadir pisze:
> W dniu 30.10.2023 o 10:36, Janusz pisze:
>
>> jest gorzej, są drogie i będą drogie, dlaczego?
>> bo mogą ?
>>
>> Hondy i GM chciały zrobić coś tańszego ale jak zwykle nie wyszło ?
>> "Honda chciała pójść po rozum do głowy i sprzymierzyć się z GM, żeby
produkować tanie auta elektryczne
>> Drogie już produkuje w postaci modelu Prologue, czyli hondowskiej
wersji Chevroleta Blazera. Obiecywano to od zeszłego roku, aż tu dziś -
klops. Projekt nie dojdzie jednak do skutku. Księgowi amerykańscy i
japońscy dokonali skomplikowanych obliczeń i wyszło im, że na tym
biznesie zamiast stu milionów wagonów złota zarobiliby pewnie tylko
pięćdziesiąt, a to się przecież nie opłaca."
>>
>>
>> "Wygląda więc na to, że robienie tanich samochodów elektrycznych nie
jest dobrym pomysłem. Od czasu do czasu producenci dostają takiego
poczucia misji, że zrobią tanie wozy na prąd, zelektryfikują
społeczeństwo, spadnie emisja CO2 i zapanuje powszechne szczęście. Potem
jednak przypominają sobie, że ich głównym celem jest zarabianie
absurdalnych ilości pieniędzy i wraca im rozum, pozostają więc przy
autach bardzo drogich. Przypomnę, że w Polsce, poza chlubnym wyjątkiem
Citroena e-C3 i niezbyt udanej sprzedażowo Dacii Spring, przeciętne auto
elektryczne kosztuje ok. 180 tys. zł. "
>>
>>
https://spidersweb.pl/autoblog/tanie-samochody-elekt
ryczne-honda-gm-koniec/
>
> Ja to doskonale wiem, i cały czas o tym piszę. Baterie potaniały na
tyle, że można spokojnie ładować je do każdego małego samochodu i nie
wpłynie to wcale na koszt produkcji.
To samo twierdzę, na dodatek powinny być tańsze, w końcu produkcja
silnika spalinowego swoje kosztuje i na pewno więcej niż elektryczny.
> Koronnym argumentem ekofanbojów jest, że większość ludzi przejeżdża
dziennie tylko 20-30km, więcej nie potrzeba, i nie potrzeba ładować
samochodów w 5 minut, więc ja się pytam gdzie są te samochody z
zasięgiem 50-100km i ładowane nawet 6-8 godzin? No nie ma, a ludzie
Dokładnie, sam bym takiego kupił do jeżdżenia po mieście.
> głupi nie są i nie dadzą za takie gówno więcej jak 50-60 tysięcy zł. Ale
To i tak wg mnie za dużo, chińczyki już powoli wchodzą z małymi autami i
zarżną nimi połowę europejskiej produkcji, zostało im góra parę lat.
> koncerny wolą sprzedawać mniejszą ilość droższych samochodów niż
większą ilość tańszych, całkowicie odwrotnie niż wymyślił i zrobił to
Ford 100 lat temu.
> A ekocybały z UE jak chcą faktycznie postawić na ekologię, to zamiast
przypierdalać podatki od samochodów spalinowych, powinni wprowadzić
podatek od wagi samochodu. Zaraz by się okazało, że można produkować
małe elektryki i nie muszą być one horrendalnie drogie, a nawet dopłat
do nich nie potrzeba. Tylko jak się ma za sponsorów światowe koncerny,
nie tylko motoryzacyjne, to potem trzeba się ze zobowiązań wywiązać i
spłacać długi kosztem obywateli.
>
Ekocymbały to odrębna kategoria urzędników kompletnie oderwana od
rzeczywistości,
zastanawiam się tylko jak to długo jeszcze pociągnie bo z ich pomysłami
to musi pierdolnąć.
--
Janusz
Następne wpisy z tego wątku
- 30.10.23 18:13 _Master_
- 30.10.23 18:23 _Master_
- 31.10.23 11:21 io
- 31.10.23 15:50 Trybun
- 31.10.23 15:50 Trybun
- 31.10.23 16:46 io
- 31.10.23 17:33 nadir
- 31.10.23 18:35 _Master_
- 31.10.23 19:15 J.F
- 01.11.23 11:10 Janusz
- 01.11.23 13:40 io
- 01.11.23 14:20 io
- 03.11.23 11:45 Trybun
- 03.11.23 11:46 Trybun
- 03.11.23 15:48 nadir
Najnowsze wątki z tej grupy
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
Najnowsze wątki
- 2025-02-05 Re: UK: Michał K. dalej czeka na rozprawę ekstradycyjną w areszcie [bo nie (jeszcze?) zebrał kaucji]
- 2025-02-04 ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- 2025-02-05 Warszawa => IT Recruiter <=
- 2025-02-05 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-05 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-02-05 Warszawa => IT Business Analyst <=
- 2025-02-05 Warszawa => Specjalista DevOps <=
- 2025-02-05 Łódź => NodeJS Developer <=
- 2025-02-05 Warszawa => QA Engineer (Quality Assurance) <=
- 2025-02-05 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-02-05 Warszawa => QA Engineer <=
- 2025-02-05 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-02-05 Re: UK: Michał K. dalej czeka na rozprawę ekstradycyjną w areszcie [bo nie (jeszcze?) zebrał kaucji]
- 2025-02-04 podpisywanie umów z datą wsteczną
- 2025-02-04 Radio internetowe do starego Androida