  • Data: 2023-10-30 11:49:56
    Temat: Re: Zmuszania do kupna elektryka cd
    Od: nadir <n...@h...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 30.10.2023 o 10:36, Janusz pisze:

    > jest gorzej, są drogie i będą drogie, dlaczego?
    > bo mogą :(
    >
    > Hondy i GM chciały zrobić coś tańszego ale jak zwykle nie wyszło :(
    > "Honda chciała pójść po rozum do głowy i sprzymierzyć się z GM, żeby
    > produkować tanie auta elektryczne
    > Drogie już produkuje w postaci modelu Prologue, czyli hondowskiej wersji
    > Chevroleta Blazera. Obiecywano to od zeszłego roku, aż tu dziś - klops.
    > Projekt nie dojdzie jednak do skutku. Księgowi amerykańscy i japońscy
    > dokonali skomplikowanych obliczeń i wyszło im, że na tym biznesie
> [...]
    ryczne-honda-gm-koniec/

    Ja to doskonale wiem, i cały czas o tym piszę. Baterie potaniały na
    tyle, że można spokojnie ładować je do każdego małego samochodu i nie
    wpłynie to wcale na koszt produkcji.
    Koronnym argumentem ekofanbojów jest, że większość ludzi przejeżdża
    dziennie tylko 20-30km, więcej nie potrzeba, i nie potrzeba ładować
    samochodów w 5 minut, więc ja się pytam gdzie są te samochody z
    zasięgiem 50-100km i ładowane nawet 6-8 godzin? No nie ma, a ludzie
    głupi nie są i nie dadzą za takie gówno więcej jak 50-60 tysięcy zł. Ale
    koncerny wolą sprzedawać mniejszą ilość droższych samochodów niż większą
    ilość tańszych, całkowicie odwrotnie niż wymyślił i zrobił to Ford 100
    lat temu.
    A ekocybały z UE jak chcą faktycznie postawić na ekologię, to zamiast
    przypierdalać podatki od samochodów spalinowych, powinni wprowadzić
    podatek od wagi samochodu. Zaraz by się okazało, że można produkować
    małe elektryki i nie muszą być one horrendalnie drogie, a nawet dopłat
    do nich nie potrzeba. Tylko jak się ma za sponsorów światowe koncerny,
    nie tylko motoryzacyjne, to potem trzeba się ze zobowiązań wywiązać i
    spłacać długi kosztem obywateli.